![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Strona startowa Fotogea 2011. 04, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2011. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2012. 09, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2012 Fotogea 2011. 01, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2011. 06, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2011. 11, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2012. 04, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2012 Fotogea 2011. 09, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2011. 02, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2012. 02, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2012 |
Farmacja i ja 2010.05, Farmacja i ja[ Pobierz całość w formacie PDF ]FARMACJA JA cena 9,90 zł (w tym 7% VAT) APTEKI ŚWIATA TURCJA W drodze do Europy PORADY Ubezpieczenia odpowiedzialności zawodowej farmaceutów Problemy z receptą – 12 pytań do prawnika Czynniki zwiększające ryzyko osteoporozy MARKETING Co jeszcze mogę zrobić dla pacjentów, aby powracali do apteki KŁOPOTY Z KRĘGOSŁUPEM DLACZEGO BOLI JAK LECZYĆ DYSKOPATIĘ SPOSOBY WALKI Z BÓLEM ZESTAW ĆWICZEŃ NA ZDROWY KRĘGOSŁUP MIESIĘCZNIK DLA FARMACEUTÓW (maj 2010) W NUMERZE Drodzy Czytelnicy! lek. med. AGNIESZKA SZUMSKA-OLCZAK Recepta – wydawałoby się zwyczajna sprawa, każdego dnia przez Wasze ręce przechodzą ich setki, więc jej zrealizowanie nie powinno stanowić żadnego problemu. A jednak... Moi koledzy lekarze nie zawsze wypisują ją wyraźnie, zapominają o wpisaniu np. numeru PESEL lub wpisują nieprawidłowy. I co wtedy? Czy można poprawić ten błędny numer? Co zrobić, jeśli poda- na jest zła receptura? Na te i wiele innych pytań na stronach 26-28 odpowiada prawnik, specjali- sta prawa farmaceutycznego. Źle wypisana recepta to nie tylko problem prawny. To Wy musicie choremu, zestresowanemu pacjentowi powiedzieć: Niestety, nie mogę zrealizować tej recepty – i odesłać go z powrotem do lekarza. W takich sytuacjach sprawdzają się najbardziej życzliwość i empatia, dlatego polecam nasze artykuły z Akademii Farmaceuty. Zachęcam do wejścia na naszą stronę www.farmacjaija i skorzystania z archiwum tekstów. A w tym numerze psycholog Łukasz Kostecki, doradca, który interesuje się aspektami komunikacji i rozwiązywania konfliktów, prezentuje na stronach 16-17 nowe sposoby na nawiązywanie pozytywnych relacji z pacjentami. REDAKTOR NACZELNA Aktualności Zdrowie 6 W skrócie 6 Uczulić lekarzy pierwszego kontaktu na alergię 8 Przegląd prasy 36 Raport Kręgosłup – dlaczego wciąż boli? 44 Rehabilitacja Cywilizacja i jej wpływ na układ ruchu 48 Odkrycia RZS – mechanizm postępu choroby 49 Suplementacja diety Uzupełnianie kolagenu 50 Profilaktyka Co w kościach piszczy 52 Znane rośliny, nieznane możliwości Roślina z pazurem – hakorośl 53 Kobieta Dookoła świata... szlakiem kobiecości cz. 2 54 Profilaktyka Czy brakuje nam witamin? 56 Ciąża Pod ochroną przez 9 miesięcy 58 Kuchnia Czas na grill, z francuska barbecue 60 Kosmetyki w aptece Zadbane stopy Poradnik farmaceuty 10 Internet Mapa aptek 12 Farmaceuta radzi 13 Doradź pacjentowi Zgaga 14 Farmaceuci testują Opaska – ochrona nie tylko dla sportowca 16 Akademia Farmaceuty Daj się polubić 18 Psychologia Gdy ból przeszkadza żyć 22 Prawnik radzi 24 Prawo Odpowiedzialność apteki 25 Nowe technologie Blue-ray – duża wielkość małej płyty 26 Zarządzanie Problemy z receptą – prawnik odpowiada na pytania farmaceutów 30 Prawo Ubezpieczenie zawodowe farmaceutów 32 Marketing Co jeszcze mogę zrobić dla pacjentów 35 Finanse Jak wybrać centrum autoryzacji kart płatniczych Wśród nas 64 Apteki świata Turcja: W drodze do Europy 70 Angielski w pigułce Back pain 71 Hyde Park Jak oceniacie nasze okładki? Po godzinach 54 72 W krzywym zwierciadle 73 Krzyżówka z nagrodami [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
![]() |
|||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |