Strona startowa
Fiat Bravo - instrukcja obsługi, (2) Instrukcje obsługi samochodów
Fiat Ducato 07-2007 - instrukcja obsługi(1), (2) Instrukcje obsługi samochodów
Fiat Ducato 07-2007 - instrukcja obsługi, (2) Instrukcje obsługi samochodów
Fiat Brava 2000 rok - instrukcja obsługi, (2) Instrukcje obsługi samochodów
Fiat Punto Evo 1996 PR, Broszury samochodowe
Fuel injection ASY, Samochodowe, Zeszyty serwisowe fabia
Fuel injection AUA, Samochodowe, Zeszyty serwisowe fabia
Fuel injection AZL, Samochodowe, Zeszyty serwisowe fabia
Fiat Ducato dane tech, Broszury samochodowe
Fiat 500 500C 2015, Broszury samochodowe
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kasiulenka.htw.pl

  • Fehlercodes VAG polish, Samochodówka

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    OBD 2 - EOBD – grupa VW AUDI SEAT SKODA
    Wstęp
    OBD - II On-Board Diagnostics, II generation Centralny Układ Diagnostyczny II
    generacji w europie przyjęto nazwę EOBD European On-Board Diagnostics
    Obowiązek stosowania systemów diagnostyki pokładowej OBD II i EOBD został
    wprowadzony w Europie od 01.01.2000 roku ( DYREKTYWA UE98/69 ), w USA był już
    stosowany od 1996 roku.
    Zgodnie z tym każdy zainteresowany ma prawnie zagwarantowany dostęp do informacji
    diagnostycznej każdego pojazdu homologowanego w Unii Europejskiej oraz w Polsce, na
    poziomie który do tej pory było dostępny tylko w autoryzowanych serwisach.
    Informacje te zawierają kody usterek oraz warunki pracy wszystkich układów elektroniki
    występujących w danym modelu samochodu w których uszkodzenia te zostały po raz
    pierwszy zaobserwowane. Ponadto aktualne wartości wszystkich parametrów samochodu
    badane na postoju jak i podczas jazdy, szczegółowe dane o pojeździe oraz systemie
    sterowania , w tym także numer VIN.
    Informacje te możemy odczytać poprzez standardowe złącze diagnostyczne DLC stosując
    czytnik informacji diagnostycznej spełniający podstawowe standardy amerykańskie i
    europejskie (SAE i ISO)
    W wyniku takich prawnych rozwiązań mamy możliwość diagnostyki i naprawy samochodów
    bez udziału autoryzowanych stacji naprawy. Daje to też możliwość kontroli stanu pojazdu
    indywidualnym użytkownikom bez konieczności płacenia za diagnozę warsztatom
    naprawczym czy autoryzowanym serwisom.
    Indywidualny użytkownik pojazdu może też ocenić jakość usługi po odebraniu swojego
    samochody z warsztatu naprawczego.
    Pod względem kontroli emisji substancji toksycznych EOBD poddaje ciągłej diagnozie:
    ? katalizator, który redukuje zawartość substancji szkodliwych;
    ? sondy lambda, które muszą kontrolować skład gazów wylotowych, aby dostarczyć
    informacji centralnemu komputerowi dla prawidłowego dozowania proporcji mieszanki
    powietrzno-paliwowej;
    ? spalanie, które musi być zawsze spalaniem całkowitym, z uwagi na fakt, że jedna niespalona
    cząsteczka benzyny (misfiring), która trafiłaby do układu wydechowego zakłóciłaby pracę
    katalizatora, a w najpoważniejszych przypadkach spowodowałaby jego uszkodzenie.
    Jedno złącze powie ci wszystko
    Poprzez złącze EOBD uzyskujemy dostęp do pamięci centralnego komputera (Body
    Computer) i uzyskujemy kody błędów, to znaczy wszelkie nieprawidłowości w
    funkcjonowaniu, które miały miejsce w przypadku którejkolwiek funkcji samochodu
    poddawanej diagnozowaniu:
    ? emisje, jak już wcześniej wspomniano;
    ? kontrola dynamiczna samochodu, czyli kontrola silnika, hamowania, skrzyni biegów itp.
    ? funkcje nadwozia, czyli widoczność, dostęp, informacje na pokładzie, komfort,
    teleinformatyka, itp.
    Innymi słowy, kiedy samochód trafia do warsztatu, jedno złącze opowiada nam wszystko.
    W ten sposób osoba dokonująca przeglądu takiego samochodu posiada nie tylko
    natychmiastowy, ale i pełny obraz sytuacji w sposób wiarygodny oddający aktualny stan
    samochodu i ewentualnie występujące w nim problemy.
    Wszystkie samochody i małe samochody dostawcze produkowane i wprowadzone do
    sprzedaży w USA po 1996 r. w UE po 2000 r. ( z silnikiem diesla po 2003 r.) muszą być
    wyposażone w gniazdo diagnostyczne OBD II.
    W samochodach tych może być stosowany jeden z trzech protokołów komunikacji
    określanych jako : OBD II ISO, PWM , VPW.
    Protokoły komunikacji?
    Normy OBDII / EOBD dopuszczają stosowanie następujących protokołów komunikacji:
    PWM
    : zdefiniowany w SAE J1850 - spotykany głównie w pojazdach firmy Ford. Prędkość
    transmisji danych w tym standardzie jest stosunkowo szybka i wynosi 41,6 kb/s, a dzięki
    zastosowanej metodzie kodowania stanów logicznych (modulacja współczynnikiem
    wypełnienia impulsu prostokątnego) - jej odporność na zakłócenia jest relatywnie wysoka;
    VPW
    : SAE J1850 - spotykany głównie w pojazdach firm: General Motors, oraz Chrysler .
    Transmisja danych w tym standardzie jest czterokrotnie mniejsza, niż w PWM i wynosi 10,4
    kb/s. Zastosowany sposób kodowania danych zapewnia jeszcze większą odporność na
    zakłócenia, niż w przypadku standardu PWM;
    ISO
    : ISO/DIS 9141-2 - głównie samochody europejskie i azjatyckie
    Keyword 2000: ISO/DIS 14230-4 - stosowany głównie w pojazdach europejskich, zbliżony
    do standardu ISO 9141-2;
    inicjalizacja szybka
    inicjalizacja wolna
    CAN
    : ISO/DIS 15765-4 - głównie auta europejskie; standard zapewniający bardzo szybką
    transmisję o bardzo dużej odporności na zakłócenia - od roku 2008. ma zastąpić wszystkie
    pozostałe standardy stosowane obecnie. W systemach OBDII / EOBD spotykany w czterech
    wersjach:
    nagłowek 11 bitowy, prędkość 250 kb/s
    nagłowek 11 bitowy, prędkość 500 kb/s
    nagłowek 29 bitowy, prędkość 250 kb/s
    nagłowek 29 bitowy, prędkość 500 kb/s
    Z punktu widzenia diagnosty informacja o rodzaju protokołu nie ma znaczenia, gdyż ilość i
    rodzaj danych jakie można odczytać ze sterownika pojazdu jest taka sama i nie zależy od
    protokołu komunikacji.
    Dostępne są dwa rodzaje gniazd diagnostycznych, występujących w samochodach,
    uzależnione od ich daty produkcji. Pierwszy rodzaj występujący w samochodach do roku
    1995 przedstawia poniższy rysunek. Kolory gniazd mogą być różne, ale podstawą
    identyfikacji są kolory przewodów doprowadzonych do gniazd oraz kształt gniazd.
    Aby przeprowadzić diagnostykę samochodu posiadającego takie złącze należy użyć kabla
    uniwersalnego (w zestawie) podłączając go według opisu i kolejności przedstawionej poniżej:
    Kabel uniwersalny
    Gniazdo diagnostyczne
    1
    przewód czarny
    masa (B-)
    2
    przewód niebieski
    diagnostyka (K-line)
    3 przewód czerwony
    12V (B+)
    Drugi rodzaj złącza diagnostycznego występujący w samochodach po roku 1995 to, zgodne
    ze standardem OBD, 16-to stykowe złącze posiadające następujące wyprowadzenia:
    Styk Opis
    4
    Masa (B-)
    7
    Diagnostyka (K-line)
    16
    12V (B+)
    Do przeprowadzenia diagnostyki samochodów posiadających to złącze diagnostyczne należy
    użyć kabla z końcówką przystosowaną do 16 stykowych złącz OBD (w zestawie). Można
    również użyć kabla uniwersalnego podłączając go w następujący sposób:
    Kabel uniwersalny Gniazdo diagnostyczne OBD
    1. Przewód czarny Styk 4
    2. Przewód niebieski Styk 7
    3. Przewód czerwony Styk 16
    Lokalizacja gniazda diagnostycznego
    :
    Nie można wyszczególnić jednego miejsca, w którym znajduje się gniazdo diagnostyczne.
    Standard OBD mówi, że złącze diagnostyczne powinno znajdować się w po stronie kierowcy
    w okolicy kolumny kierowniczej. Niestety są przypadki (Skoda Felicja) gdzie umiejscowienie
    złącza nie jest zgodne ze standardem. Jedyną wskazówką przy szukaniu złącza jest ten oto
    znaczek:
    To zwykle pod nim znajduje się gniazdo diagnostyczne.
    Poniższa tabela może pomóc w lokalizacji złącza diagnostycznego w różnych modelach
    samochodów.
    Model samochodu
    Rok
    Lokalizacja łącza
    Typ
    złącza
    Audi A2,A4/S4
    od 2000
    pod kolumną kierownicy
    OBD
    Audi A6
    od 1997
    pod kolumną kierownicy
    OBD
    Audi A3/S3
    konsola środkowa, pod popielniczką
    OBD
    Audi A4/S4
    od 1994 do
    2000
    konsola środkowa, pod pokrywą
    popielniczki, pod zaślepką po lewej
    stronie
    OBD
    Audi A8/S8
    pod popielniczką, pod zaślepką po prawej
    stronie
    OBD
    Audi TT
    pod kolumną kierowniczą, po lewej
    stronie, obok dźwigni do otwierania
    maski
    OBD
    Audi 100/A6
    do 1997
    pod maską, obok przekaźników
    2x2
    Seat Arosa, Ibiza,
    Cordoba
    od 1999
    pod kolumną kierowniczą, obok skrzynki
    z bezpiecznikami
    OBD
    Seat Ibiza, Cordoba do 1999
    pod kolumną kierowniczą, w skrytce po
    prawej stronie
    OBD
    Seat Toledo
    do 1999
    po prawej stronie kierownicy, za stacyjką 2x2
    Seat Toledo
    od 1999
    konsola środkowa, pod zaślepką poniżej
    popielniczki
    OBD
    Seat Leon
    Konsola środkowa, pod zaślepką poniżej
    popielniczki
    OBD
    Seat Alhambra
    do 2000
    pod konsolą środkową
    OBD
    Seat Alhambra
    od 2000
    pod kolumną kierowniczą
    OBD
    Skoda Felicja
    po stronie pasażera, obok skrzynki z
    bezpiecznikami
    OBD
    Skoda Fabia
    pod kolumną kierowniczą, obok skrzynki OBD
    z bezpiecznikami
    Skoda Octavia
    w schowku pod kolumną kierowniczą
    OBD
    VW Lupo
    do 2000
    w środkowej konsoli pod pokrętłami
    nawiewu
    OBD
    VW Lupo
    od 2000
    pod popielniczką
    OBD
    VW Polo
    do 1994
    w skrytce po stronie kierowcy
    2x2
    VW Polo
    od 1994 do
    1997
    w schowku pod kolumną kierowniczą, po
    prawej stronie
    OBD
    VW Polo
    od 1997 do
    1999
    pod kolumną kierowniczą, obok skrzynki
    z bezpiecznikami
    OBD
    VW Polo
    od 1999
    w środkowej konsoli, pod zaślepką po
    lewej stronie
    OBD
    VW Caddy
    w skrytce pod kolumną kierowniczą, po
    prawej stronie
    OBD
    VW Golf, Vento
    do 1993
    pod pokrętłami nawiewu, pod zaślepkami 2x2
    VW Golf
    od 1993 do
    1997
    w środkowej konsoli pod pokrętłami
    nawiewu, pod zaślepką po prawej stronie
    OBD
    VW Golf
    od 1997
    w środkowej konsoli, pod zaślepką po
    lewej stronie
    OBD
    VW Vento
    od 1993
    w środkowej konsoli, po wyjęciu
    popielniczki, pod zaślepką po prawej
    stronie
    OBD
    VW Bora
    w środkowej konsoli, pod zaślepką po
    lewej stronie
    OBD
    VW Passat
    do 1993
    w środkowej konsoli, obok lewarka
    2x2
    VW Passat
    od 1993 do
    1996
    po prawej stronie kierownicy, za stacyjką OBD
    VW Passat
    od 1996
    pod zaślepką po prawej stronie hamulca
    ręcznego
    OBD
    VW Transporter
    pod zaślepką, po prawej stronie
    kierownicy
    OBD
    Objaśnienia do tabeli:
    Typ złącza OBD - złącze 16 stykowe standardu OBD,
    Typ złącza 2x2 - dwie osobne kostki po dwa styki (stare złącze).
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rafalstec.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl.