Strona startowa Full Metal Panic Fumoffu 06.DVD(H264.AAC)[KAA][AB7572BB], Anime, Full Metal Panic!, Full Metal Panic! Fumoffu, Napisy PL Full Metal Panic TSR 06.DVD(H264.AC3 5.1)[KAA][53B28A06], full metal panic, Full Metal Panic! The Second Raid Fullmetal Alchemist 2 Brotherhood - 06, FullMetal Alchemist 2 Full Metal Alchemist - 06, anime, Odcinkowe, Full Metal Alchemist, napisy Fright.Night.2011.HD.720p.BrRip.x264 Napisy PL, @@@ FILMY HD. Wielka Rozdzielczość, Mała Waga. SPRAWDŹ TO !!! Formularz katalog 16 2011, Avon- katalogi i materiały Fotogea 2012. 06, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2012 Focus Gesundheit 2015-05-06, niemiecki - deutsch, FOCUS GESUNDHEIT Folder.auCDtect, Aga Zaryan - A Book Of Luminous Things (2011) Fiat Scudo 2011, Broszury samochodowe |
Farmacja i ja 2011.06, Farmacja i ja[ Pobierz całość w formacie PDF ]FARMACJA JA cena 9,90 zł (w tym 8% VAT) WIELKI KONKURS PORADY Samoleczenie: wybór leku Wakacyjna apteczka dla pacjenta Opieka farmaceutyczna w cukrzycy MARKETING Farmaceuci: autorytet i zaufanie JAK LECZYĆ UZALEŻNIENIA MIESIĘCZNIK DLA FARMACEUTÓW (czerwiec 2011) Wygraj weekend z Akademią Farmaceuty MECHANIZM NAŁOGU NEGATYWNY WPŁYW ALKOHOLU, NIKOTYNY I NARKOTYKÓW NA ORGANIZM METODY TERAPII W NUMERZE Drodzy Czytelnicy! dr n. farm. KATARZYNA ŻUROWSKA Czerwiec w rozkwicie, a więc tematy, które proponuje ten numer „Farmacji i Ja”, nawią- zują już do lata. Zebraliśmy dla Państwa kilka rad na dobrą organizację własnej pracy imotywację, celowo w chwili, kiedy przed urlopem zdarza się „rozprężenie” w obowiąz- kach służbowych i domowych. Chcemy przecież, aby zaufanie pacjentów do farmaceu- ty trwało i było oparte na dobrych doświadczeniach płynących ze wspólnych spotkań waptece. O tym, jak ważne jest zaufanie – zarówno do farmaceuty, jak i marki – moż- na przeczytać w artykule na str. 36. Dodajemy również parę dobrych rad na czas wakacji – o tym, jak skompletować podróż- ną apteczkę lub jakie kosmetyki do opalania wybrać. Wskazówki te przydadzą się i Pań- stwu, i Państwa pacjentom, aby podczas wypoczynku nie martwić się o sprawy, o któ- rych można pomyśleć przed wyjazdem. Życzę Państwu wspaniałego lata, niezapomnianych wrażeń z urlopu… i miłej lektury! REDAKTOR NACZELNA kz@farmacjaija.pl Aktualności 26 Farmaceuci testują Ratunek po ukąszeniu 28 Opieka farmaceutyczna Cukrzyca 33 Prawo Gwarancja jakości 34 Doradź pacjentowi Samoleczenie: wybór leku 36 Marketing Farmaceuci: autorytet i zaufanie Wielki konkurs 4 W skrócie Apap i Gripex – Trusted Brands 2011 6 Przegląd prasy DO WYGRANIA WEEKEND Z AKADEMIĄ FARMACEUTY 28 19 Zdrowie 38 Raport Uzależnienia 46 Znane rośliny, nieznane możliwości Konopie – dwa oblicza: lek i narkotyk 48 Gastrologia Zaparcia podróżnych 50 Suplementacja diety Inulina 52 Kobieta Podwójna miesiączka 54 Profilaktyka Suplementy dobieraj do wieku 56 Roślinne laboratorium Ogórecznik lekarski 58 Kosmetyki w aptece Dla kogo jakie serum 60 Rodzaje filtrów przeciwsłonecznych 62 Kuchnia Ryby zawsze na topie Poradnik farmaceuty 38 8 Farmaceuta radzi 10 Doradź pacjentowi Zajady 12 Apteczka na wakacje 16 Internet Kliknij i pobierz. Wydrukuj swoje wizytówki z www.farmacjaija.pl 18 Akademia Farmaceuty Gdy zaczyna brakować ducha 21 Byłam na szkoleniu Akademii Farmaceuty 22 Psychologia Jak nie odkładać na jutro 25 Prawnik radzi Wśród nas 64 Apteki świata Grecja: Apteki w rytmie zorby 70 Angielski w pigułce Addictions 71 Hyde Park List do redakcji Po godzinach 72 W krzywym zwierciadle 73 Krzyżówka z nagrodami Farmacja i Ja czerwiec 2011 3 AKTUALNOŚCI W skrócie i Złotym Godłem European Trusted Brands, największego badania konsumenckiego w Europie, zostały nagrodzone APAP i Gripex. 10 maja podczas uroczy- RE KLA MY W TE LE WI ZJI na Markę Najbardziej Godną Za- ufania. Obie marki USP powtórzy- ły swój sukces – APAP otrzymał statuetkę po raz jedenasty, nato- miast Gripex po raz szósty. W imieniu USP nagrody odebra- ła Monika Mizerska-Gryko, Spe- cjalista ds. PR Produktowego, z Działu Marketingu Serwisowe- go USP Zdrowie. – Jesteśmy dumni, że APAP jako marka przeciwbólowa, która trosz- czy się o zdrowie i bezpieczeństwo pacjentów, jest niezmiennie od je- denastu lat doceniana przez Pola- ków – czytelników pisma „Reader’s Digest”. Nagroda Trusted Brands jest dla twórców produktów z portfolio marki APAP bardzo cennym wyróżnieniem – stanowi docenienie dotychczasowego za- angażowania oraz motywację do dalszej pracy, tak aby nadal cie- szyć się zaufaniem konsumentów –mówi Monika Szulecka, Brand Manager, APAP. Zaufanie konsumentów „Przyznanie marce Gripex tytułu Marki Godnej Zaufania to dowód na to, że konsumenci doceniają skuteczność i działanie naszych produktów. Jest to tym bardziej cenne, że obecnie apteki oferują szeroki asortyment preparatów przeciwko przeziębieniu i grypie. Przyznana nagroda pokazuje, że wielu pacjentów dokonało już wy- boru, często również w wyniku polecenia przez farmaceutę. To dla nas bardzo ważne wyróżnienie” –mówi Iwona Błońska-Orzoł, Group Category Manager, Kate- goria Przeciwprzeziębieniowa. W związ ku z emi sją re klam w te le wi zji przy go tuj się na zwięk szo ne za in te re so wa nie ty mi pro duk ta mi: stej gali na Zamku Królewskim w Warsza- wie ogłoszono wyni- ki 11. edycji badania European Trusted Brands 2011, w którym konsumenci wybierają marki da- rzone przez nich największym za- ufaniem. Polacy, gdy mierzą się ztakimi dolegliwościami jak ból lub przeziębienie, wówczas naj- bardziej cenią produkty USP – Złotym Godłem European Tru- sted Brands zostały nagrodzone APAP i Gripex. Sukces APAPU i Gripexu Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyzna- nia nagród – Złotego i Kryształo- wego Godła. Złote Godło, które otrzymały marki USP, to nagroda przyznawana w oparciu o sponta- niczne wskazania respondentów APAP APAP Extra Ibuprom Max Naxii Stoperan Verdin Complexx Xenea Regular Slim Xenna Extra 15-16 czerw ca, War sza wa OD PO WIE DZIAL NOŚĆ FAR MA CEU TÓW Forum Odpowiedzialności Społecznej Sektora Farmaceutycznego odbędzie się w warszawskim hotelu Belweder Klonowa przy ul. Flory 2. Fo rum bę dzie oka zją do dys ku sji na te mat od po wie dzial no ści spo łecz - nej w bran ży far ma ceu tycz nej, a tak że wy mia ny po my słów oraz do świad czeń w za kre sie wprowadzania i realizacji projektów, które mają służyć szeroko pojętemu dobru społecznemu. Bran ża far ma ceu tycz na, ze wzglę du na nie zwy kle new ral gicz ny ob szar swo jej dzia łal no ści, mu si spro stać szcze gól nym ocze ki wa niom wy ra ża - nym przez roz ma ite śro do wi ska. Pod czas spo tka nia eks per ci i uczest - ni cy bę dą dys ku to wać, czy i w ja ki spo sób, bran ża far ma ceu tycz - na w Pol sce od po wia da na po trze by spo łecz ne. www.top con sult.na zwa.pl O tym, jak wy ko rzy sty wać na gro - dy do re ko men da cji pro duk tów, czy taj na str. 36. APAP I GRIPEX NAGRODZONE Nagrody dla obydwu marek w imieniu USP odebrała Monika Mizerska-Gryko, Specjalista ds. PR Produktowego, z działu Marketingu Serwisowego USP Zdrowie. 4 czerwiec 2011 Farmacja i Ja TRUSTED BRANDS 2011 17 czerwca, War sza wa – Bia ły stok RAJD PO ZDROWIE W Pierw szym Sa mo cho do wym Rajdzie Polski Kobiet weźmie udział 35 za łóg zło żo nych z sa mych pań – zwy kłych ko biet i gwiazd show -biz - ne su. Po ko nają one po nad 300 ki lo - me trów spe cjal nie przy go to wa ną tra - są z War sza wy do Bia łe go sto ku, gdzie będzie miał miejsce finał imprezy. Jej celem jest uzmysłowienie kobietom, jak ważne jest dbanie o zdro wie i prze pro wa dza nie cy klicz - nych ba dań pro fi lak tycz nych. W trzech miastach na trasie rajdu pa nie bę dą mo gły sko rzy stać z dar - mo wych ba dań i kon sul ta cji. Ini cja ty - wę wspar ły m.in.: An na De re szow ska, Jo lan ta Faj kow ska, Iwo na Gu zow ska, Do ro ta Ka miń ska, Agniesz ka Ma ciąg, Aga ta Mły nar ska, a tak że Mi ni ster Zdrowia Ewa Kopacz. www.rajd -pol ski -ko biet.pl ZAMEK KRÓLEWSKI W WARSZAWIE Uroczystość wręczenia nagród, którą prowadził Grzegorz Miśtal, odbyła się na Zamku Królewskim. Gali towarzyszył m.in. pokaz mody. 19 czerw ca, Drzon ko wo PIKNIK DLA ZDROWIA Lu bu ski Pik nik Zdro wia – to wy da - rze nie bę dą ce czę ścią ak cji pro mo cyj - nej wo je wódz twa lu bu skie go „Zdro we Lu bu skie”. Te go rocz ny pik nik bę dzie już dru gą edy cją im pre - zy. Oprócz wie lu atrak cji spor to wo -re - kre acyj nych bę dzie moż na sko rzy stać z bez płat nych ba dań, po rad i kon sul - ta cji me dycz nych. Im pre za od bę dzie się w Wo je wódz kim Ośrod ku Spor tu i Re kre acji w Drzon ko wie. Ośro dek udo stęp ni bez płat nie wszyst kie swo je obiek ty. www.lu bu skie.pl O BADANIU EUROPEAN TRUSTED BRANDS 25 czerw ca, No we Mia stecz ko KRWIO DAW STWO I DŹWIĘ KI BLU ESA Eu ro pe an Tru sted Brands to jed no z naj więk - szych i naj sze rzej za kro jo nych ba dań kon su - menc kich, prze pro wa dza ne w Eu ro pie przez „Re ader’s Di gest”. Oprócz te ma ty ki mar ke tin go - wej co rocz ne ba da nie Eu ro pe an Tru sted Brands po ru sza rów nież te ma ty spo łecz ne. Po zwa la na po zna nie do mi nu ją cych na stro jów miesz kań ców Eu ro py, po staw i war to ści, któ re kształ tu ją na sze opi nie i de cy zje. Ba da nie Eu ro pe an Tru sted Brands po raz pierw szy prze pro wa dzo no w 2001 r. Co roku jest ono konty- nu owa ne jest ono w kil ku na stu kra jach eu ro pej skich. Te go rocz - na – je de na sta już – edy cja ba - da nia zo sta ła prze pro wa dzo - na w 16 kra jach eu ro pej skich. Kra je, któ re zo - sta ły ob ję te te go rocz nym ba da niem, to: Au stria, Bel gia, Cze chy, Fin lan dia, Fran cja, Ho lan dia, Niem cy, Pol ska, Por tu ga lia, Ro sja, Ru mu nia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierw- szy Chor wa cja i Sło we nia. Wzię ło w niej udział 33 005 re spon den tów. Ba da nie re ali zo wa no me to dą kwe stio na riu sza on -li ne lub an kie ty pocz to wej w okre sie od sierpnia do października 2010 r. Re spon den ci zo sta li wy bra ni spo śród wie lo mi lio no wej ba zy pre - nu me ra to rów mie sięcz ni ka „Reader’s Digest”. Jak co roku pró ba zo sta ła tak do bra na, aby od zwier cie dla ła sze ro ki pro fil ba da nej po pu la cji. Ogól no pol ski Fe sti wal Mu zy ki i Ży cia – Blu eso bra nie Krwio daw ców to uda ne po łą cze nie dwóch ini cja tyw: fe sti wa lu mu zycz ne go i ak cji od da wa - nia krwi. Przy mu zy ce naj lep szych blu eso wych ka pel moż na po dzie lić się „darem życia”. Na miejsce im pre zy, do No we go Mia stecz ka w woj. lu bu skim, przy jadą trzy au to bu sy sta cji krwio daw stwa. W tym sa mym cza sie na fe sti wa lo wej sce nie moż na będzie zo ba czyć takie gwiazdy, jak Siódma w Nocy, Bo ogie Boys i Sła wek Wierz chol ski z Noc ną Zmia ną Blu esa. www.tu sie dzie je.in fo Farmacja i Ja czerwiec 2011 5 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||