![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Strona startowa Fotografujemy Akwarium(1), AKWARIUM Fotogea 2010. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 Fotogea 2010. 01, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 Fotogea 2010. 02, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 Fotogea 2010. 11, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 Fotogea 2010. 12, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 Fotogea 2011. 04, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2011. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2012. 09, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2012 Fotogea 2011. 01, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 |
Fotografia cyfrowa. Krajobrazy i natura w Photoshopie CS2 Kompozycja sceny(2), fotografia[ Pobierz całość w formacie PDF ]IDZ DO PRZYK£ADOW Fotografia cyfrowa. SPIS TREœCI Krajobrazy i natura w Photoshopie CS2 KATALOG KSI¥¯EK Autor: Rob Sheppard T³umaczenie: Piotr Cieœlak ISBN: 83-246-0683-1 Tytu³ orygina³ Format: B5, stron: 400 KATALOG ONLINE ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG TWÓJ KOSZYK DODAJ DO KOSZYKA Fotografowanie przyrody i krajobrazów to jedno z najpopularniejszych zastosowañ cyfrowego aparatu fotograficznego. Jednak, wbrew pozorom, nie nale¿y do naj³atwiejszych. Ile razy, fotografuj¹c piêkny jesienny pejza¿, otrzymujemy obrazek z „wypranymi” kolorami, a po zrobieniu zdjêcia oœnie¿onych górskich szczytów stwierdzamy, ¿e œnieg jest niebieski, a niebo — bia³e? Uk³ad przetwarzania obrazu w aparacie cyfrowym nie jest doskona³y, s¹ w nim usterki, które tylko czêœciowo mo¿na skorygowaæ odpowiednimi parametrami ekspozycji. Na szczêœcie, u¿ytkownicy aparatów cyfrowych maj¹ w swoim arsenale potê¿n¹ broñ — program Adobe Photoshop CS2, który pozwala na przeprowadzenie niemal dowolnej korekty cyfrowych fotografii. Ksi¹¿ka „Fotografia cyfrowa. Krajobrazy i natura w Photoshopie CS2” to przewodnik po technikach obróbki zdjêæ cyfrowych, ze szczególnym uwzglêdnieniem fotografii przyrody. Nie znajdziesz tu metod „poprawiania natury”. Nauczysz siê wydobywaæ ze zdjêæ wszystkie szczegó³y, poszerzaæ ich zakres tonalny i korygowaæ kolorystykê. Dowiesz siê, jak usuwaæ zmiany wynikaj¹ce z b³êdnie dobranych parametrów ekspozycji oraz jak retuszowaæ fotografie. Poznasz zalety trybu RAW i sposoby obrabiania plików w tym formacie. Przeczytasz te¿ o konwersji zdjêæ kolorowych na czarno-bia³e w taki sposób, aby przypomina³y legendarne ju¿ fotografie Ansela Adamsa. Swobodna transformacja obiektów Dobór parametrów ekspozycji Kadrowanie i prostowanie fotografii Praca z modu³em Camera Raw Korzystanie z warstw Korekcja pó³cieni i koloru Poprawianie jakoœci drukowanych odbitek Drukowanie fotografii IdŸ w œlady mistrzów fotografii pejza¿owej CENNIK I INFORMACJE ZAMÓW INFORMACJE ONOWOœCIACH ZAMÓW CENNIK CZYTELNIA FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE Wydawnictwo Helion ul. Koœciuszki 1c 44-100 Gliwice tel. 032 230 98 63 e-mail: helion@helion.pl Spis treści Podziękowania 4 O autorze 5 Przedmowa 6 Wprowadzenie 7 Część I Photoshop dla miłośników fotograii krajobrazowej i przyrodniczej 19 Rozdzial 1. Kilka słów o posługiwaniu się Photoshopem 21 Photoshop i fotograia przyrodnicza.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23 Najważniejsze są zdjęcia.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 Więcej z Ansela Adamsa niż z Billa Gatesa czy Steve’a Jobsa.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 Zarys procesu edycji obrazu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 Rozdział 2. Jak postąpiłby Ansel? 29 Spuścizna Ansela Adamsa.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 Sztuka przeciwko Nauce.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31 Prace Ansela Adamsa jako modelowy przykład sztuki.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 Jakimi narzędziami posługiwał się Adams?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33 Czy praca w ciemni może równać się fotografowaniu w plenerze?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34 Obrazy pełne ekspresji.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 Wariacje na temat.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36 Interpretacje.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 Pytania i odpowiedzi.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 Rozdział 3. Najważniejszy jest początek 41 Poprawne zdjęcie od samego początku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 Poprawna ekspozycja — wyzwanie dla fotografa.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44 Co w rzeczywistości dziee się z niedoświetlonymi fotograiami? ..........................45 Niedoświetlenie osłabia wymowę cyfrowych fotograii ..................................46 Szum i pasmowanie ............................................................46 Prześwietlenia również należy unikać.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 Rozwiązywanie problemów z ekspozycją.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 Rozważania dotyczące kliszy ilmowej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51 Ostrość.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51 Bądź przewidujący.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 Wizualizacja i kompozycja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 Cyfrowe poprawki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54 Pytania i odpowiedzi.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57 10 Rozdział 4. Kompozycja sceny: najważniejsze informacje 59 Polecenia Open .( Otwórz ).i. Save As .( Zapisz jako ).. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 TIFF. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 PSD .........................................................................62 JPEG ........................................................................62 Obracanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62 Kadrowanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 Prostowanie horyzontu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 Obracanie przy użyciu narzędzia Crop ( Kadrowanie ) ..................................67 Obracanie przy użyciu polecenia Arbitrary ( Swobodnie ) ...............................69 Ogólna korekcja zdjęcia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 Koniguraca punktu czerni i bieli ...................................................72 Polecenie Levels ( Poziomy ) i Threshold ( Próg ) .....................................73 Korekca półcieni ...............................................................78 Problemy z kolorem.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81 Szybka i wygodna korekca koloru .................................................82 Nasycenie koloru. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 Korekcja zakresów barw, które zostały błędnie zarejestrowane.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 Pytania i odpowiedzi.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89 Rozdział 5. Krótki kurs formatu Camera Raw 91 11 Porównanie formatów RAW i JPEG.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 Format RAW i zdrowy rozsądek.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94 Kadrowanie i obracanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 Opcje procesu przetwarzania pliku.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 Space (Odstęp) ................................................................95 Depth (Głębia) .................................................................96 Size (Rozmiar); docelowy rozmiar zdęcia ...........................................96 Resolution (Rozdzielczość); docelowy rozmiar zdęcia ..................................97 Ustawienia automatyczne.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97 Korekcje tonalne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 Korekcja koloru.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 Korekca kolorystyki zdęć w formacie RAW .........................................105 Korekca szczegółów obrazu .....................................................108 Korekcja mankamentów obiektywu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110 Zapisuj zdjęcie podczas pracy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111 Optymalizacja modułu Camera Raw pod kątem określonego aparatu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 Pytania i odpowiedzi.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114 Część II Warstwy i inne funkcje programu 115 Rozdział 6. Wszystko o warstwach dokumentu 117 Dlaczego nie zaznaczenia?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118 Najważniejsze właściwości warstw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118 Warstwy na fotograiach… Ansela Adamsa?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121 Wszystko pod kontrolą.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121 Kilka słów o warstwach na podstawie warstw korekcyjnych.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123 Tworzenie pierwsze warstwy korekcyne ...........................................124 Warstwy korekcyne staą się eszcze wygodniesze dzięki istnieniu masek. . . . . . . . . . . . . . . . . 129 Zaznaczenia i maski warstw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135 Powielanie warstw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139 Powielanie warstwy ............................................................140 Edyca powielone warstwy ......................................................141 12 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
![]() |
|||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |