Strona startowa
Fotografujemy Akwarium(1), AKWARIUM
Fotogea 2010. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
Fotogea 2010. 01, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
Fotogea 2010. 02, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
Fotogea 2010. 11, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
Fotogea 2010. 12, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
Fotogea 2011. 04, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011
Fotogea 2011. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011
Fotogea 2012. 09, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2012
Fotogea 2011. 01, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • divina.keep.pl

  • Fotografia cyfrowa. Krajobrazy i natura w Photoshopie CS2 Kompozycja sceny(2), fotografia

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    IDZ DO
    PRZYK£ADOW
    Fotografia cyfrowa.
    SPIS TREœCI
    Krajobrazy i natura
    w Photoshopie CS2
    KATALOG KSI¥¯EK
    Autor: Rob Sheppard
    T³umaczenie: Piotr Cieœlak
    ISBN: 83-246-0683-1
    Tytu³ orygina³
    Format: B5, stron: 400
    KATALOG ONLINE
    ZAMÓW DRUKOWANY KATALOG
    TWÓJ KOSZYK
    DODAJ DO KOSZYKA
    Fotografowanie przyrody i krajobrazów to jedno z najpopularniejszych zastosowañ
    cyfrowego aparatu fotograficznego. Jednak, wbrew pozorom, nie nale¿y do
    naj³atwiejszych. Ile razy, fotografuj¹c piêkny jesienny pejza¿, otrzymujemy obrazek
    z „wypranymi” kolorami, a po zrobieniu zdjêcia oœnie¿onych górskich szczytów
    stwierdzamy, ¿e œnieg jest niebieski, a niebo — bia³e? Uk³ad przetwarzania obrazu
    w aparacie cyfrowym nie jest doskona³y, s¹ w nim usterki, które tylko czêœciowo mo¿na
    skorygowaæ odpowiednimi parametrami ekspozycji. Na szczêœcie, u¿ytkownicy
    aparatów cyfrowych maj¹ w swoim arsenale potê¿n¹ broñ — program Adobe Photoshop
    CS2, który pozwala na przeprowadzenie niemal dowolnej korekty cyfrowych fotografii.
    Ksi¹¿ka „Fotografia cyfrowa. Krajobrazy i natura w Photoshopie CS2” to przewodnik
    po technikach obróbki zdjêæ cyfrowych, ze szczególnym uwzglêdnieniem fotografii
    przyrody. Nie znajdziesz tu metod „poprawiania natury”. Nauczysz siê wydobywaæ
    ze zdjêæ wszystkie szczegó³y, poszerzaæ ich zakres tonalny i korygowaæ kolorystykê.
    Dowiesz siê, jak usuwaæ zmiany wynikaj¹ce z b³êdnie dobranych parametrów
    ekspozycji oraz jak retuszowaæ fotografie. Poznasz zalety trybu RAW i sposoby
    obrabiania plików w tym formacie. Przeczytasz te¿ o konwersji zdjêæ kolorowych na
    czarno-bia³e w taki sposób, aby przypomina³y legendarne ju¿ fotografie Ansela Adamsa.
    Swobodna transformacja obiektów
    Dobór parametrów ekspozycji
    Kadrowanie i prostowanie fotografii
    Praca z modu³em Camera Raw
    Korzystanie z warstw
    Korekcja pó³cieni i koloru
    Poprawianie jakoœci drukowanych odbitek
    Drukowanie fotografii
    IdŸ w œlady mistrzów fotografii pejza¿owej
    CENNIK I INFORMACJE
    ZAMÓW INFORMACJE
    ONOWOœCIACH
    ZAMÓW CENNIK
    CZYTELNIA
    FRAGMENTY KSI¥¯EK ONLINE
    Wydawnictwo Helion
    ul. Koœciuszki 1c
    44-100 Gliwice
    tel. 032 230 98 63
    e-mail: helion@helion.pl
    Spis treści
    Podziękowania
    4
    O autorze
    5
    Przedmowa
    6
    Wprowadzenie
    7
    Część I Photoshop dla miłośników fotograii
    krajobrazowej i przyrodniczej
    19
    Rozdzial
    1. Kilka słów o posługiwaniu się Photoshopem 21
    Photoshop i fotograia przyrodnicza.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 23
    Najważniejsze są zdjęcia.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
    Więcej z Ansela Adamsa niż z Billa Gatesa czy Steve’a Jobsa.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
    Zarys procesu edycji obrazu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
    Rozdział
    2.
    Jak postąpiłby Ansel? 29
     Spuścizna Ansela Adamsa.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
    Sztuka przeciwko Nauce.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 31
    Prace Ansela Adamsa jako modelowy przykład sztuki.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
    Jakimi narzędziami posługiwał się Adams?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
    Czy praca w ciemni może równać się fotografowaniu w plenerze?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
    Obrazy pełne ekspresji.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35
    Wariacje na temat.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
    Interpretacje.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37
    Pytania i odpowiedzi.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
    Rozdział
    3. Najważniejszy jest początek 41
    Poprawne zdjęcie od samego początku. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
    Poprawna ekspozycja — wyzwanie dla fotografa.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
    Co w rzeczywistości dzie­e się z niedoświetlonymi fotograiami? ..........................45
    Niedoświetlenie osłabia wymowę cyfrowych fotograii ..................................46
    Szum i pasmowanie ............................................................46
    Prześwietlenia również należy unikać.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47
    Rozwiązywanie problemów z ekspozycją.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48
    Rozważania dotyczące kliszy ilmowej. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
    Ostrość.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51
    Bądź przewidujący.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
    Wizualizacja i kompozycja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53
    Cyfrowe poprawki. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 54
    Pytania i odpowiedzi.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
    10
    Rozdział
    4. Kompozycja sceny: najważniejsze informacje 59
    Polecenia
    Open
    .(
    Otwórz
    ).i.
    Save As
    .(
    Zapisz jako
    ).. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60
    TIFF. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
    PSD .........................................................................62
    JPEG ........................................................................62
    Obracanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 62
    Kadrowanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
    Prostowanie horyzontu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
    Obracanie przy użyciu narzędzia
    Crop
    (
    Kadrowanie
    ) ..................................67
    Obracanie przy użyciu polecenia
    Arbitrary
    (
    Swobodnie
    ) ...............................69
    Ogólna korekcja zdjęcia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
    Konigurac­a punktu czerni i bieli ...................................................72
    Polecenie
    Levels
    (
    Poziomy
    ) i
    Threshold
    (
    Próg
    ) .....................................73
    Korekc­a półcieni ...............................................................78
    Problemy z kolorem.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 81
    Szybka i wygodna korekc­a koloru .................................................82
    Nasycenie koloru. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84
    Korekcja zakresów barw, które zostały błędnie zarejestrowane.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
    Pytania i odpowiedzi.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 89
    Rozdział
    5. Krótki kurs formatu Camera Raw 91
    11
    Porównanie formatów RAW i JPEG.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93
    Format RAW i zdrowy rozsądek.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
    Kadrowanie i obracanie.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
    Opcje procesu przetwarzania pliku.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
    Space (Odstęp) ................................................................95
    Depth (Głębia) .................................................................96
    Size (Rozmiar); docelowy rozmiar zd­ęcia ...........................................96
    Resolution (Rozdzielczość); docelowy rozmiar zd­ęcia ..................................97
    Ustawienia automatyczne.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 97
    Korekcje tonalne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
    Korekcja koloru.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103
    Korekc­a kolorystyki zd­ęć w formacie RAW .........................................105
    Korekc­a szczegółów obrazu .....................................................108
    Korekcja mankamentów obiektywu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
    Zapisuj zdjęcie podczas pracy.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 111
    Optymalizacja modułu
    Camera Raw
    pod kątem określonego aparatu.. . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
    Pytania i odpowiedzi.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
    Część II Warstwy i inne funkcje programu
    115
    Rozdział
    6. Wszystko o warstwach dokumentu 117
    Dlaczego nie zaznaczenia?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
    Najważniejsze właściwości warstw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
    Warstwy na fotograiach… Ansela Adamsa?.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
    Wszystko pod kontrolą.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121
    Kilka słów o warstwach na podstawie warstw korekcyjnych.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123
    Tworzenie pierwsze­ warstwy korekcy­ne­ ...........................................124
    Warstwy korekcy­ne sta­ą się ­eszcze wygodnie­sze dzięki istnieniu masek. . . . . . . . . . . . . . . . . 129
    Zaznaczenia i maski warstw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 135
    Powielanie warstw.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
    Powielanie warstwy ............................................................140
    Edyc­a powielone­ warstwy ......................................................141
    12
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rafalstec.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl.