X

Strona startowa
Fotografujemy Akwarium(1), AKWARIUM
Fotogea 2010. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
Fotogea 2010. 01, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
Fotogea 2010. 02, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
Fotogea 2010. 11, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
Fotogea 2010. 12, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
Fotogea 2011. 04, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011
Fotogea 2011. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011
Fotogea 2012. 09, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2012
Fotogea 2011. 01, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • okiemkrytyka.xlx.pl

  • Fotografowanie krajobrazow(1), Fotografia

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    C
    o
    n
    t
    e
    n
    t
    s
    Wstęp Poznajemy aparat cyfrowy
    6
    Porównanie aparatu cyfrowego z tradycyjnym
    8
    Budowa i podstawowe funkcje aparatu
    11
    Wybór odpowiedniego aparatu cyfrowego
    18
    Wyposażanie aparatu cyfrowego w dodatkowe akcesoria
    21
    Rozdział 1. Podstawy fotografii
    24
    1
    Konserwacja aparatu fotograficznego
    26
    2
    Przygotowanie do robienia zdjęć
    29
    3
    Jak zapobiec wstrząsom aparatu i rozmywaniu ujęć?
    31
    4
    Zmiana wielkości i jakości zdjęcia
    36
    5
    Blokowanieostrości
    39
    6
    Posługiwanie się obiektywami
    41
    7
    Sterowanienaświetleniem
    46
    8
    Kompozycjaujęcia
    51
    Rozdział 2. Funkcje zaawansowane
    58
    9
    Praca ze światłem
    60
    10
    Posługiwanie się lampą błyskową
    65
    11
    Zdjęcia czarno-białe i sepia
    70
    12
    Zbliżenia i fotografowanie niewielkich obiektów
    72
    13
    Zdjęciaseryjne
    77
    14
    Balansbieli
    82
    Rozdział 3. Fotografowanie ludzi
    88
    15
    Jak fotografować ludzi?
    90
    16
    Zmiana kąta i odległości od fotografowanej osoby
    96
    17
    Zastosowanie ostrości wybiórczej
    98
    18
    Fotografowaniedzieci
    101
    19
    Autoportrety
    105
    20
    Posługiwanie się światłem
    109
    21
    Filtrykorekcyjne
    112
    Rozdział 4. Krajobrazy
    116
    22
    Podstawy fotografii krajobrazowej
    118
    23
    Zdjęcia z wakacji
    123
    24
    Fotografie wykonywane w deszczowe dni
    127
    25
    Padaśnieg
    130
    26
    Fotografowanienocą
    132
    27
    Wschody i zachody słońca
    136
    Rozdział 5. Popularne tematy w nowym ujęciu
    140
    28
    Fotografowaniepotraw
    142
    29
    Zdjęciaprzedmiotów
    145
    30
    Fotografowaniesamochodów
    149
    31
    Zdjęcia obiektów architektonicznych
    152
    32
    Fotografowanie w muzeum lub w galerii sztuki
    155
    33
    Fotografowaniezwierząt
    159
    34
    Zdjęciapanoramiczne
    162
    35
    Fotografowanie obrazu na ekranie TV
    167
    36
    Filmowanie i oglądanie filmów
    170
    Rozdział 6. Gdy zdjęcia są już gotowe...
    172
    37
    Podłączenie aparatu do komputera i przesyłanie zdjęć
    174
    38
    Zarządzanie i przechowywanie kolekcji zdjęć
    179
    39
    Drukowaniezdjęć
    183
    40
    Tworzenie własnej galerii zdjęć
    188
     Rozdział
    4
    Krajobrazy
    O ile do fotografowania ludzi niezbędny jest
    szybki refl eks pozwalający uchwycić odpowiedni
    moment, o tyle do zdjęć krajobrazowych zazwy-
    czaj bardziej przydaje się cierpliwość. Powiedzia-
    łem „zazwyczaj”, gdyż jeśli przez przypadek nie
    znalazłeś się właśnie na trasie tornada lub innego
    niezwykłego fenomenu natury, pejzaże i miejskie
    krajobrazy są zwykle ujęciami dość statycznymi.
    Podczas fotografowania krajobrazów nie ma po-
    wodów do pośpiechu. Możesz spokojnie po-
    święcić czas na dobór właściwego obiektywu,
    wypróbować różne kompozycje i czekać na wła-
    ściwe oświetlenie lub czas do wykonania zdjęcia.
    Fotografowanie ludzi
    117
    21 22 23 24 25 26 27 28 29 30
    22
    Podstawy fotografii
    krajobrazowej
    Jedną z podstawowych cech fotografa umożliwiających
    wykonywanie doskonałych zdjęć jest wrażliwość na ota-
    czające piękno. Następnym razem, gdy zobaczysz piękną
    fotografi ę, przyjrzyj się jej uważnie i zwróć uwagę, w jaki
    sposób została zrobiona. W przypadku zdjęć krajobrazo-
    wych musisz wyrobić sobie zmysł pozwalający na ocenę
    oświetlenia scenerii i sposobu, w jaki światło słoneczne
    zmienia jej nastrój. Musisz także poznać zasady rządzące
    poprawną kompozycją tego typu zdjęć.
    W
    ybór scenerii
    Pomijając niektóre ekstremalne sytuacje, w jakich możesz
    się znaleźć np. podczas fotografowania przyrody na
    safari, odpowiedniego miejsca do zdjęcia powinieneś
    zawsze szukać na piechotę. Wysiądź więc z samocho-
    du, a gdy jakiś widok przykuje Twoją uwagę, będziesz
    instynktownie wiedział, że znalazłeś właściwe miejsce.
    Teraz pozostaje jedynie cierpliwie poczekać na właściwy
    moment, oświetlenie i warunki pogodowe, by móc zrobić
    doskonałe zdjęcie.
    Okazji do zdjęć powinieneś szukać niestrudzenie
    118
    Fotografia cyfrowa w 40 ujęciach
    K
    ompozycja to podstawa
    Pozioma czy pionowa?
    Kompozycja to jeden z kluczowych elementów
    w przypadku fotografi i krajobrazowej, dlatego musisz
    dużo eksperymentować z różnymi formami kom-
    pozycji. W poszukiwaniach pomoże Ci informacja,
    że fotografi e poziome nacechowane są stabilnością
    i podkreślają szerokość sceny, zaś pionowe uwypu-
    klają wysokość i głębię.
    Zdjęcie poziome daje wrażenie sta-
    bilności
    Pionowe zdjęcie podkreśla
    wysokość
    Kąt, pod jakim robisz zdjęcie
    Ważnym aspektem, który powinieneś wziąć
    pod uwagę, jest kąt, pod jakim robisz
    zdjęcie. Zdjęcie wykonane z niskiej per-
    spektywy akcentuje wrażenie ruchu i jed-
    nocześnie podkreśla rozmiar i rozmach
    głównego motywu, podczas gdy zdjęcia
    wykonywane z pewnej wysokości dają
    subiektywne wrażenie zamknięcia sceny.
    Przy pewnej dozie praktyki wyrobisz sobie
    umiejętność pozwalającą na prawidłowe
    oszacowanie i wybór takiego kąta foto-
    grafowania, przy którym dana kompozycja
    będzie wyglądać najlepiej.
    Zdjęcie z niskiej perspektywy jest dy-
    namiczne, a jednocześnie podkreśla
    rozmach obiektu
    Zdjęcie wykonane z wysokiej per-
    spektywy redukuje znaczenie dal-
    szego planu i nadaje kompozycji
    zamknięty charakter
    Krajobrazy
    119
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rafalstec.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl.

    Drogi użytkowniku!

    W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

    Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

     Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

     Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

    Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.