![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Strona startowa Fotografujemy Akwarium(1), AKWARIUM Fotogea 2010. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 Fotogea 2010. 01, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 Fotogea 2010. 02, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 Fotogea 2010. 11, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 Fotogea 2010. 12, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 Fotogea 2011. 04, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2011. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 Fotogea 2012. 09, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2012 Fotogea 2011. 01, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010, 2011 |
Fotografowanie krajobrazow(1), Fotografia[ Pobierz całość w formacie PDF ]C o n t e n t s Wstęp Poznajemy aparat cyfrowy 6 Porównanie aparatu cyfrowego z tradycyjnym 8 Budowa i podstawowe funkcje aparatu 11 Wybór odpowiedniego aparatu cyfrowego 18 Wyposażanie aparatu cyfrowego w dodatkowe akcesoria 21 Rozdział 1. Podstawy fotografii 24 1 Konserwacja aparatu fotograficznego 26 2 Przygotowanie do robienia zdjęć 29 3 Jak zapobiec wstrząsom aparatu i rozmywaniu ujęć? 31 4 Zmiana wielkości i jakości zdjęcia 36 5 Blokowanieostrości 39 6 Posługiwanie się obiektywami 41 7 Sterowanienaświetleniem 46 8 Kompozycjaujęcia 51 Rozdział 2. Funkcje zaawansowane 58 9 Praca ze światłem 60 10 Posługiwanie się lampą błyskową 65 11 Zdjęcia czarno-białe i sepia 70 12 Zbliżenia i fotografowanie niewielkich obiektów 72 13 Zdjęciaseryjne 77 14 Balansbieli 82 Rozdział 3. Fotografowanie ludzi 88 15 Jak fotografować ludzi? 90 16 Zmiana kąta i odległości od fotografowanej osoby 96 17 Zastosowanie ostrości wybiórczej 98 18 Fotografowaniedzieci 101 19 Autoportrety 105 20 Posługiwanie się światłem 109 21 Filtrykorekcyjne 112 Rozdział 4. Krajobrazy 116 22 Podstawy fotografii krajobrazowej 118 23 Zdjęcia z wakacji 123 24 Fotografie wykonywane w deszczowe dni 127 25 Padaśnieg 130 26 Fotografowanienocą 132 27 Wschody i zachody słońca 136 Rozdział 5. Popularne tematy w nowym ujęciu 140 28 Fotografowaniepotraw 142 29 Zdjęciaprzedmiotów 145 30 Fotografowaniesamochodów 149 31 Zdjęcia obiektów architektonicznych 152 32 Fotografowanie w muzeum lub w galerii sztuki 155 33 Fotografowaniezwierząt 159 34 Zdjęciapanoramiczne 162 35 Fotografowanie obrazu na ekranie TV 167 36 Filmowanie i oglądanie filmów 170 Rozdział 6. Gdy zdjęcia są już gotowe... 172 37 Podłączenie aparatu do komputera i przesyłanie zdjęć 174 38 Zarządzanie i przechowywanie kolekcji zdjęć 179 39 Drukowaniezdjęć 183 40 Tworzenie własnej galerii zdjęć 188 Rozdział 4 Krajobrazy O ile do fotografowania ludzi niezbędny jest szybki refl eks pozwalający uchwycić odpowiedni moment, o tyle do zdjęć krajobrazowych zazwy- czaj bardziej przydaje się cierpliwość. Powiedzia- łem „zazwyczaj”, gdyż jeśli przez przypadek nie znalazłeś się właśnie na trasie tornada lub innego niezwykłego fenomenu natury, pejzaże i miejskie krajobrazy są zwykle ujęciami dość statycznymi. Podczas fotografowania krajobrazów nie ma po- wodów do pośpiechu. Możesz spokojnie po- święcić czas na dobór właściwego obiektywu, wypróbować różne kompozycje i czekać na wła- ściwe oświetlenie lub czas do wykonania zdjęcia. Fotografowanie ludzi 117 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 22 Podstawy fotografii krajobrazowej Jedną z podstawowych cech fotografa umożliwiających wykonywanie doskonałych zdjęć jest wrażliwość na ota- czające piękno. Następnym razem, gdy zobaczysz piękną fotografi ę, przyjrzyj się jej uważnie i zwróć uwagę, w jaki sposób została zrobiona. W przypadku zdjęć krajobrazo- wych musisz wyrobić sobie zmysł pozwalający na ocenę oświetlenia scenerii i sposobu, w jaki światło słoneczne zmienia jej nastrój. Musisz także poznać zasady rządzące poprawną kompozycją tego typu zdjęć. W ybór scenerii Pomijając niektóre ekstremalne sytuacje, w jakich możesz się znaleźć np. podczas fotografowania przyrody na safari, odpowiedniego miejsca do zdjęcia powinieneś zawsze szukać na piechotę. Wysiądź więc z samocho- du, a gdy jakiś widok przykuje Twoją uwagę, będziesz instynktownie wiedział, że znalazłeś właściwe miejsce. Teraz pozostaje jedynie cierpliwie poczekać na właściwy moment, oświetlenie i warunki pogodowe, by móc zrobić doskonałe zdjęcie. Okazji do zdjęć powinieneś szukać niestrudzenie 118 Fotografia cyfrowa w 40 ujęciach K ompozycja to podstawa Pozioma czy pionowa? Kompozycja to jeden z kluczowych elementów w przypadku fotografi i krajobrazowej, dlatego musisz dużo eksperymentować z różnymi formami kom- pozycji. W poszukiwaniach pomoże Ci informacja, że fotografi e poziome nacechowane są stabilnością i podkreślają szerokość sceny, zaś pionowe uwypu- klają wysokość i głębię. Zdjęcie poziome daje wrażenie sta- bilności Pionowe zdjęcie podkreśla wysokość Kąt, pod jakim robisz zdjęcie Ważnym aspektem, który powinieneś wziąć pod uwagę, jest kąt, pod jakim robisz zdjęcie. Zdjęcie wykonane z niskiej per- spektywy akcentuje wrażenie ruchu i jed- nocześnie podkreśla rozmiar i rozmach głównego motywu, podczas gdy zdjęcia wykonywane z pewnej wysokości dają subiektywne wrażenie zamknięcia sceny. Przy pewnej dozie praktyki wyrobisz sobie umiejętność pozwalającą na prawidłowe oszacowanie i wybór takiego kąta foto- grafowania, przy którym dana kompozycja będzie wyglądać najlepiej. Zdjęcie z niskiej perspektywy jest dy- namiczne, a jednocześnie podkreśla rozmach obiektu Zdjęcie wykonane z wysokiej per- spektywy redukuje znaczenie dal- szego planu i nadaje kompozycji zamknięty charakter Krajobrazy 119 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
![]() |
|||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |