![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Strona startowa Fluid Mechanics - Problem Solver - WILLIAMS, Angielskie techniczne Fluid Mechanics 4th ed - F. White, Angielskie techniczne Fourier Transforms In Spectroscopy - Kauppinen J, Angielskie techniczne Fundamentals of Gas Dynamics, Angielskie techniczne Foresight obserwacja, TECHNIKI SATELITARNE Foresight podsumowanie, TECHNIKI SATELITARNE Foresight lacznosc, TECHNIKI SATELITARNE Foresight nawigacja, TECHNIKI SATELITARNE Food 20 adjectives, ANGIELSKI, !!!!!!!!!!pomoce, słownictwo, food Flashbacks.Of.A.Fool.DVDRip.XviD-DoNE.2, filmy(H; czekolada) |
Fryzjer, technik usług fryzjerskich- pomoce[ Pobierz całość w formacie PDF ]MINISTERSTWO EDUKACJI i NAUKI MINISTERSTWO EDUKACJI i NAUKI 514[02]/T-4,SP-2, SP-1/ MEiN/2006. MODUŁOWY PROGRAM NAUCZANIA TECHNIK USŁUG FRYZJERSKICH 514[02] Zatwierdzam Minister Edukacji i Nauki Warszawa 2006 „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” Autorzy: mgr Kołodziejska Katarzyna mgr Sołtysiak Małgorzata mgr Suligowska Izabela Suligowska Magdalena Recenzenci: mgr Matuszewska Danuta mgr Sumirska Zuzanna Opracowanie redakcyjne: mgr Iwanowska Joanna „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” 1 Spis treści Wprowadzenie 4 I. Założenia programowo-organizacyjne kształcenia w zawodzie 6 1. Opis pracy w zawodzie 6 2. Zalecenia dotyczące organizacji procesu dydaktyczno- wychowawczego 7 II. Plany nauczania 15 III. Moduły kształcenia w zawodzie 18 1. Podstawy działalności usługowej 18 Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej 24 Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów międzyludzkich 27 Stosowanie prawa w działalności usługowej 30 Ocena jakości świadczonych usług 32 Prowadzenie marketingu usług 35 Prowadzenie korespondencji biurowej 37 2. Anatomia, fizjologia i choroby skóry 40 Charakteryzowanie budowy i fizjologii skóry 42 Rozpoznawanie patologicznych zmian skórnych 45 Rozpoznawanie zaburzeń wzrostu, uszkodzeń i chorób włosów 48 3. Stylizacja fryzur 51 Charakteryzowanie rozwoju rzemiosła i sztuki fryzjerskiej 54 Stosowanie różnych form kształtowania fryzur 57 Stosowanie form kolorystycznych 60 Wykonywanie rysunków technicznych fryzur 63 Projektowanie fryzur 66 4. Zabiegi fryzjerskie 70 Organizowanie prac fryzjerskich 73 Planowanie zabiegów pielęgnacyjnych 78 Dobieranie preparatów do pielęgnacji włosów 82 Wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych 85 Wykonywanie wodnej ondulacji 88 Strzyżenie włosów 92 Wykonywanie zabiegów trwałego ondulowania i prostowania włosów 95 Rozjaśnianie i odbarwianie włosów 98 Barwienie włosów 101 „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” 2 5. Podstawy psychologii i dydaktyki 104 Rozpoznawanie psychicznych uwarunkowań procesu nauczania-uczenia się 106 Stosowanie zasad i metod nauczania 109 6. Praktyka zawodowa 112 Organizowanie pracy w salonie fryzjerskim 114 Wykonywanie usług fryzjerskich 116 7. Perukarstwo 119 Charakteryzowanie procesów wytwarzania wyrobów perukarskich 121 Wytwarzanie wyrobów perukarskich 124 Wykonywanie zabiegów fryzjerskich na wyrobach perukarskich 127 Fryzjerstwo artystyczne 130 Kształtowanie fryzur artystycznych 132 Czesanie fryzur artystycznych 136 „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” 3 Wprowadzenie Celem kształcenia zawodowego jest przygotowanie absolwenta do skutecznego wykonywania zadań zawodowych w warunkach gospodarki rynkowej. Wymaga to dobrego przygotowania ogólnego, opanowania podstawowej wiedzy i umiejętności oraz prezentowania właściwych postaw zawodowych. Absolwent szkoły powinien charakteryzować się otwartością, komunikatywnością, wyobraźnią, zdolnością do ciągłego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji, a także umiejętnością oceny swoich możliwości. Kształcenie zawodowe z wykorzystaniem podejścia modułowego, poprzez powiązanie celów i materiału nauczania z procesem pracy i zadaniami zawodowymi umożliwia: – przygotowanie ucznia do wykonywania typowych zadań zawodowych na stanowiskach pracy, – integrację treści nauczania z różnych dyscyplin wiedzy, – stymulowanie aktywności intelektualnej i motorycznej ucznia, pozwalającej na indywidualizację procesu nauczania. Kształcenie modułowe charakteryzuje się tym, że: – preferowane są aktywizujące metody nauczania, które z jednej strony wyzwalają aktywność, kreatywność, zdolność do samooceny uczącego się, z drugiej zaś zmieniają rolę nauczyciela w kierunku doradcy, partnera, projektanta, organizatora i ewaluatora procesu dydaktycznego, – proces nauczania-uczenia się ukierunkowany jest na osiąganie umiejętności intelektualnych i praktycznych, które umożliwiają wykonywanie określonego zakresu pracy w zawodzie, – wykorzystywana jest w szerokim zakresie zasada transferu wiedzy i umiejętności, – program nauczania posiada elastyczną strukturę, a znajdujące się wnim moduły i jednostki można aktualizować, modyfikować, uzupełniać i wymieniać w zależności od potrzeb edukacyjnych. Modułowy program nauczania dla zawodu składa się z modułów kształcenia w zawodzie i odpowiadających im jednostek modułowych, wyodrębnionych na podstawie określonych kryteriów, umożliwiających zdobywanie wiedzy oraz kształtowanie umiejętności i postaw właściwych dla zawodu. W strukturze programu wyróżnia się: – założenia programowo-organizacyjne kształcenia w zawodzie, – plan nauczania, – programy modułów i jednostek modułowych. Moduł kształcenia w zawodzie zawiera: cele kształcenia, wykaz jednostek modułowych, schemat układu jednostek modułowych, literaturę. „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego” 4 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
![]() |
|||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |