Strona startowa
Fluid Mechanics - Problem Solver - WILLIAMS, Angielskie techniczne
Fluid Mechanics 4th ed - F. White, Angielskie techniczne
Fourier Transforms In Spectroscopy - Kauppinen J, Angielskie techniczne
Fundamentals of Gas Dynamics, Angielskie techniczne
Foresight obserwacja, TECHNIKI SATELITARNE
Foresight podsumowanie, TECHNIKI SATELITARNE
Foresight lacznosc, TECHNIKI SATELITARNE
Foresight nawigacja, TECHNIKI SATELITARNE
Food 20 adjectives, ANGIELSKI, !!!!!!!!!!pomoce, słownictwo, food
Flashbacks.Of.A.Fool.DVDRip.XviD-DoNE.2, filmy(H; czekolada)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • plytydrogowe.keep.pl

  • Fryzjer, technik usług fryzjerskich- pomoce

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    MINISTERSTWO
    EDUKACJI i NAUKI
    MINISTERSTWO EDUKACJI i NAUKI
    514[02]/T-4,SP-2, SP-1/ MEiN/2006.
    MODUŁOWY PROGRAM NAUCZANIA
    TECHNIK USŁUG FRYZJERSKICH 514[02]
    Zatwierdzam
    Minister Edukacji i Nauki
    Warszawa 2006
    „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
    Autorzy:
    mgr Kołodziejska Katarzyna
    mgr Sołtysiak Małgorzata
    mgr Suligowska Izabela
    Suligowska Magdalena
    Recenzenci:
    mgr Matuszewska Danuta
    mgr Sumirska Zuzanna
    Opracowanie redakcyjne:
    mgr Iwanowska Joanna
    „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
    1
    Spis treści
    Wprowadzenie
    4
    I. Założenia programowo-organizacyjne kształcenia
    w zawodzie
    6
    1. Opis pracy w zawodzie
    6
    2. Zalecenia dotyczące organizacji procesu dydaktyczno-
    wychowawczego
    7
    II. Plany nauczania
    15
    III. Moduły kształcenia w zawodzie
    18
    1. Podstawy działalności usługowej
    18
    Przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy
    oraz ochrony przeciwpożarowej
    24
    Nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów
    międzyludzkich
    27
    Stosowanie prawa w działalności usługowej
    30
    Ocena jakości świadczonych usług
    32
    Prowadzenie marketingu usług
    35
    Prowadzenie korespondencji biurowej
    37
    2. Anatomia, fizjologia i choroby skóry
    40
    Charakteryzowanie budowy i fizjologii skóry
    42
    Rozpoznawanie patologicznych zmian skórnych
    45
    Rozpoznawanie zaburzeń wzrostu, uszkodzeń i chorób
    włosów
    48
    3. Stylizacja fryzur
    51
    Charakteryzowanie rozwoju rzemiosła i sztuki fryzjerskiej
    54
    Stosowanie różnych form kształtowania fryzur
    57
    Stosowanie form kolorystycznych
    60
    Wykonywanie rysunków technicznych fryzur
    63
    Projektowanie fryzur
    66
    4. Zabiegi fryzjerskie
    70
    Organizowanie prac fryzjerskich
    73
    Planowanie zabiegów pielęgnacyjnych
    78
    Dobieranie preparatów do pielęgnacji włosów
    82
    Wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych
    85
    Wykonywanie wodnej ondulacji
    88
    Strzyżenie włosów
    92
    Wykonywanie zabiegów trwałego ondulowania
    i prostowania włosów
    95
    Rozjaśnianie i odbarwianie włosów
    98
    Barwienie włosów
    101
    „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
    2
    5. Podstawy psychologii i dydaktyki
    104
    Rozpoznawanie psychicznych uwarunkowań procesu
    nauczania-uczenia się
    106
    Stosowanie zasad i metod nauczania
    109
    6. Praktyka zawodowa
    112
    Organizowanie pracy w salonie fryzjerskim
    114
    Wykonywanie usług fryzjerskich
    116
    7. Perukarstwo
    119
    Charakteryzowanie procesów wytwarzania wyrobów
    perukarskich
    121
    Wytwarzanie wyrobów perukarskich
    124
    Wykonywanie zabiegów fryzjerskich na wyrobach
    perukarskich
    127
    Fryzjerstwo artystyczne
    130
    Kształtowanie fryzur artystycznych
    132
    Czesanie fryzur artystycznych
    136
    „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
    3
    Wprowadzenie
    Celem kształcenia zawodowego jest przygotowanie absolwenta
    do skutecznego wykonywania zadań zawodowych w warunkach
    gospodarki rynkowej. Wymaga to dobrego przygotowania ogólnego,
    opanowania podstawowej wiedzy i umiejętności oraz prezentowania
    właściwych postaw zawodowych. Absolwent szkoły powinien
    charakteryzować się otwartością, komunikatywnością, wyobraźnią,
    zdolnością do ciągłego uczenia się i podnoszenia kwalifikacji, a także
    umiejętnością oceny swoich możliwości.
    Kształcenie zawodowe z wykorzystaniem podejścia modułowego,
    poprzez powiązanie celów i materiału nauczania z procesem pracy
    i zadaniami zawodowymi umożliwia:
    – przygotowanie ucznia do wykonywania typowych zadań zawodowych
    na stanowiskach pracy,
    – integrację treści nauczania z różnych dyscyplin wiedzy,
    – stymulowanie aktywności intelektualnej i motorycznej ucznia,
    pozwalającej na indywidualizację procesu nauczania.
    Kształcenie modułowe charakteryzuje się tym, że:

    preferowane są aktywizujące metody nauczania, które z jednej strony
    wyzwalają aktywność, kreatywność, zdolność do samooceny
    uczącego się, z drugiej zaś zmieniają rolę nauczyciela w kierunku
    doradcy, partnera, projektanta, organizatora i ewaluatora procesu
    dydaktycznego,

    proces nauczania-uczenia się ukierunkowany jest na osiąganie
    umiejętności intelektualnych i praktycznych, które umożliwiają
    wykonywanie określonego zakresu pracy w zawodzie,

    wykorzystywana jest w szerokim zakresie zasada transferu wiedzy
    i umiejętności,

    program nauczania posiada elastyczną strukturę, a znajdujące się
    wnim moduły i jednostki można aktualizować, modyfikować,
    uzupełniać i wymieniać w zależności od potrzeb edukacyjnych.
    Modułowy program nauczania dla zawodu składa się z modułów
    kształcenia w zawodzie i odpowiadających im jednostek modułowych,
    wyodrębnionych na podstawie określonych kryteriów, umożliwiających
    zdobywanie wiedzy oraz kształtowanie umiejętności i postaw właściwych
    dla zawodu.
    W strukturze programu wyróżnia się:
    – założenia programowo-organizacyjne kształcenia w zawodzie,
    – plan nauczania,
    – programy modułów i jednostek modułowych.
    Moduł kształcenia w zawodzie zawiera: cele kształcenia, wykaz
    jednostek modułowych, schemat układu jednostek modułowych, literaturę.
    „Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego”
    4
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rafalstec.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl.