![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Strona startowa Full Metal Panic Fumoffu 12.DVD(H264.AAC)[KAA][32CE0024], Anime, Full Metal Panic!, Full Metal Panic! Fumoffu, Napisy PL Full Metal Panic TSR 12.DVD(H264.AC3 5.1)[KAA][830BA3A4], full metal panic, Full Metal Panic! The Second Raid Fullmetal Alchemist 2 Brotherhood - 12, FullMetal Alchemist 2 Full Metal Alchemist - 12, anime, Odcinkowe, Full Metal Alchemist, napisy Filizanka Smakow nr 8 12 2009, ZDROWIE i odżywianie, Filiżanka smaków Focus Gesundheit 2015-11-12, niemiecki - deutsch, FOCUS GESUNDHEIT Fotografujemy Akwarium(1), AKWARIUM Focus Gesundheit 2014-12-2015-01, niemiecki - deutsch, FOCUS GESUNDHEIT Farmacja i ja 2010.12, Farmacja i ja Fotogea 2010. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010 |
Fotografia cyfrowa w 12 odsłonach, Fotografia cyfrowa[ Pobierz całość w formacie PDF ]Dwanaœcie narzêdzi Photoshopa do zmian kolorystyki obrazu Cyfrowa ciemnia fotograficzna to prawdziwy raj dla ka¿dego, kto pragnie mieæ bez- poœredni wp³yw na ostateczny wygl¹d fotografii. Photoshop umo¿liwia dokonywanie nawet najbardziej wyrafinowanych operacji, gdy¿ udostêpnia u¿ytkownikowi szereg rozmaitych narzêdzi. Photoshop posiada ca³y arsena³ funkcji przeznaczonych do pracy z kolorystyk¹ obrazu. Fotograf cyfrowy powinien po- trafiæ wybraæ mo¿liwie najlepsze narzêdzie do okreœlonego celu. Innym bêdzie siê pos³ugiwa³ koryguj¹c nieprawid³owy balans bieli, a innym dokonuj¹c globalnej korekcji charakte- rystyki tonalnej obrazu. Dlatego tak wa¿ne jest zorientowanie w potencjale poszczególnych komend. nie na wszystkich kana³ach jednoczeœnie lub na ka¿dym ka- nale barwnym indywidualnie. Do dyspozycji u¿ytkownika jest kilka suwaków, przy pomocy których mo¿na kolejno: przy- ciemniaæ ciemne tony obrazu, rozjaœniaæ lub przyciemniaæ tony œrednie, rozjaœniaæ tony jasne – s³u¿¹ do tego suwaki wejœcia. Przy pomocy suwaków wyjœcia u¿ytkownik mo¿e przyciemniæ tony jasne i/lub rozjaœniæ tony ciemne. Zalet¹ narzêdzia jest ³atwoœæ obs³ugi i przyzwoite efekty, zwykle sa- tysfakcjonuj¹ce przeciêtnego u¿ytkownika, lub fotografa, któ- ry w tempie szybkim musi dokonaæ korekcji obrazu. 1 Polecenie Obrazek – Dopasuj – Poziomy otwiera okno dia- logowe narzêdzia Poziomy, które pozwala na korektê cha- rakterystyki tonalnej w oparciu o edytowanie histogramu zdjêcia. Wykres s³upkowy przedstawia liczbê pikseli obrazu w okreœlonych tonach. U¿ytkownik mo¿e pracowaæ global- 2 Autopoziomy to wygodne narzêdzie s³u¿¹ce do b³yska- wicznej korekcji charakterystyki tonalnej w sposób auto- matyczny. Dzia³anie ogranicza siê do rozci¹gniêcia histo- gramu na pe³n¹ szerokoœæ zakresu tonalnego. Niekiedy daje ca³kiem dobre efekty, ale zdecydowanie lepszym rozwi¹zaniem jest rêczna edycja w oparciu o Poziomy wejœcia. Mo¿na u¿yæ autopoziomów na duplikacie war- stwy g³ównej (efekt odnosi siê wy³¹cznie do warstw, a nie globalnie ca³ego obrazu). Nastêpnie mo¿na zmodyfiko- waæ stosownie Krycie tak skorygowanej warstwy, aby uzy- skaæ upragniony efekt. 4 Auto-kolor dopasowuje kontrast i kolorystykê do uprzed- nio zaprogramowanych ustawieñ w Obrazek – Dopasuj – Poziomy (przycisk Opcje). Na ogó³ daje poprawne efekty, ale w niektórych sytuacjach uzyskiwany przy pomocy Au- to-kolor rezultat pozostawia wiele do ¿yczenia. Zazwyczaj sprawdza siê jedynie w przypadku fotografii wykonywa- nych w œwietle dziennym. Zdjêcia z u¿yciem œwiat³a sztucz- nego czêsto wygl¹daj¹ po tej korekcji mizernie. 3 Polecenie Obrazek – Dopasuj – Auto-kontrast powoduje rozjaœnienie tonów jasnych i przyciemnienie tonów ciem- nych, wskutek czego wzrasta kontrast zdjêcia. Polecenie to nie ingeruje bezpoœrednio w kolorystykê obrazu. Zalet¹ te- go rozwi¹zania jest b³yskawiczny efekt bez ¿adnego zaan- ga¿owanie ze strony u¿ytkownika. Skutki s¹ na ogó³ niez³e, ale metody tej z ca³¹ pewnoœci¹ nie mo¿na zaliczyæ do rozwi¹zañ profesjonalnych. 5 Obrazek – Dopasuj – Krzywe to najbardziej wyrafinowane narzêdzie korekcyjne spoœród dostêpnych w menu Dopaso- wania. Jego dzia³anie nie ogranicza siê do narzuconej odgór- nie liczby suwaków, lecz umo¿liwia korygowanie obrazu po- przez punkty nanoszone przez u¿ytkownika w dowolnym ob- szarze wartoœci tonalnych. Co wiêcej, Krzywe wspó³pracuj¹ doskonale z narzêdziem Kroplomierz, przy pomocy którego mo¿na wskazaæ dowolny fragment zdjêcia, by dowiedzieæ siê, gdzie nale¿y nanieœæ punkt na krzyw¹ celem modyfikowania wybranego obszaru. Wystarczy odsun¹æ okno dialogowe po- lecenia Krzywe i najechaæ kursorem nad obrazek, aby kursor automatycznie zmieni³ siê w Kroplomierze. Przytrzymuj¹c przy- cisk myszy na okreœlonym obszarze uzyskuje siê wskazówkê w formie ma³ego okrêgu na krzywej – w³aœnie w tym miejscu nale¿y nanieœæ punkt, aby zmodyfikowaæ wskazane wartoœci poprzez przemieszczanie go. Przydatna okazuje siê równie¿ FOTOGRAFIACYFROWA paleta Info, prezentu- j¹ca konkretne warto- œci wskazanych punk- tów. Oczywiœcie, Krzywe pozwalaj¹ na pracê w poszczególnych kana³ach obrazu, wiêc bynajmniej nie ustêpuj¹ pod tym wzglêdem komen- dzie Poziomy. 6 Balans kolorów pozwala na edytowanie kolorystyki ob- razu w oparciu o cienie, pó³cienie i œwiat³a. Szczególnie dobrze sprawdza siê przy rozwi¹zywaniu rozmaitych pro- blemów zwi¹zanych z u¿yciem niew³aœciwego balansu bieli w trakcie wykonywania zdjêcia. Obs³uga narzêdzia jest bardzo prosta, bowiem ogranicza siê do wyboru od- powiedniego suwaka i przeci¹gniêcia go w lewo lub prawo. Na przyk³ad, jeœli na zdjêciu jest zbyt wiele zielo- nego, celem zrównowa¿enia kolorystyki mo¿na przeci¹- gn¹æ o stosown¹ odleg³oœæ suwak w stronê Magenty. Oczywiœcie, Balans kolorów niejednokrotnie mo¿e siê przydaæ podczas uzyskiwania efektów artystycznych w cyfrowej ciemni. Z ca³¹ pewnoœci¹ umiejêtnie wykorzystane Krzywych daje najlepsze rezultaty spoœród wszystkich komend tego typu. Zna- komite efekty uzyskuje siê zw³aszcza po korekcji metod¹ licz- bow¹, która polega na wyznaczaniu okreœlonych wartoœci dla œwiate³, cieni i tonów œrednich obrazu w poszczególnych kana- ³ach, szczególnie w oparciu o czterokana³owy tryb CMYK. Cen¹ ogromnej elastycznoœci Krzywych jest to, ¿e praca z nimi jest zdecydowanie bardziej skomplikowana i czaso- ch³onna, ani¿eli z Poziomami. Trudno sobie jednak wyobraziæ bez Krzywych przygotowywanie obrazów do druku, albo wy- rafinowan¹ korekcjê charakterystyki tonalnej dla naprawdê wymagaj¹cych. Potencja³ Krzywych nie ogranicza siê do korekcji obrazu, gdy¿ przy ich pomocy mo¿na tak¿e uzyskiwaæ interesuj¹ce efekty artystyczne. FOTOGRAFIACYFROWA 7 Jasnoœæ/Kontrast jest narzêdziem a¿ nazbyt wygod- nym i z ca³¹ pewnoœci¹ zbyt czêsto u¿ywanym podczas korekcji fotografii cyfrowych. Fotoamatorzy chêtnie sto- suj¹ je do rozjaœniania zdjêæ i zwiêkszania ich kontrastu. Jest to jednak narzêdzie dzia³aj¹ce w sposób doœæ pry- mitywny, a ³atwoœæ obs³ugi dodatkowo sprawia, ¿e nie- trudno przesadziæ z ustalanymi wartoœciami. U¿ycie su- waka Kontrastu redukuje liczbê szczegó³ów. Nale¿y za- chowaæ umiar przy stosowaniu tego narzêdzia do korek- cji fotografii – zdecydowanie lepiej sprawdza siê pod- czas pracy z grafik¹, dopasowywaniem krawêdzi ma- sek itp. niebieskie, zwiêkszaj¹c ich nasycenie lub wrêcz ca³kowi- cie zmieniaj¹c ich kolor na dowolny, wskazany przy po- mocy suwaka Barwa. Zatem Barwa/Nasycenie sprawdza siê równie¿ w walce z niepoprawnym balansem bieli. Oczywiœcie, mo¿liwe jest równie¿ manualne okreœlenie modyfikowanych kolorów, w tym celu nale¿y wybraæ do- woln¹ opcjê z menu Edycja, a nastêpnie odpowiednio ustawiæ punkty skrajne na barwnym gradiencie u do³u okna dialogowego. 8 Barwa/ Nasycenie to narzêdzie bardzo elastyczne, choæ czêsto przez pocz¹tkuj¹cych jego potencja³ jest niedoceniany. Pozwala na operowanie suwakami Barwy, Nasycenia i Jasnoœci, przy czym w pracy z fotografi¹ cy- frow¹, suwak jasnoœci najlepiej pozostawiaæ nie ruszony. Inaczej jest w przypadku pracy z grafik¹, gdy z w³¹czon¹ opcj¹ Koloruj, po przesuniêciu suwaka Jasnoœci w lewo, mo¿na nadaæ dowoln¹ barwê okreœlonemu, bia³emu obiektowi, który zosta³ namalowany choæby przy pomocy pêdzla. Opcja Koloruj w po³¹czeniu z potencja³em suwa- ków, umo¿liwia tak¿e uzyskiwanie na fotografiach cieka- wych efektów typu sepia. Barwa/Nasycenie pozwala tak- ¿e na edytowanie wybranych kolorów zdjêcia, wystarczy bowiem z menu rozwijanego Edycja wybraæ na przyk³ad opcjê Niebieskoœci, aby modyfikowaæ wy³¹cznie piksele FOTOGRAFIACYFROWA 9 cza edycjê wy³¹cznie do wskazanej Kroplomierzem bar- wy. Korzystaj¹c z opcji podgl¹du Zaznaczenie, widzi siê jasne i ciemne obszary na zdjêciu – jasne bêd¹ edyto- wane najbardziej radykalnie, przyciemnione – wcale. Pod wzglêdem budowy okno dialogowe przypomina okno filtra – u góry podgl¹d, u do³u suwaki edycyjne – wiêc osoby lubuj¹ce siê wfiltrach Photoshopa intuicyjnie opanuj¹ to narzêdzie. Polecenie Usuñ kolor w kontekœcie obróbki fotografii wy- daje siê wrêcz nieporozumieniem. Wprawdzie jednym klik- niêciem myszy usuwamy barwy zobrazu, ale efekt jest zde- cydowanie gorszy od trybu Monochromatycznie, dostêp- nego woknie dialogowym Mieszanie kana³ów. 10 Polecenie Wymieñ kolor umo¿liwia zmianê Koloru, Na- sycenia, Jasnoœci pikseli odanej barwie. Manipuluj¹c To- lerancj¹ u¿ytkownik okreœla rozmach wprowadzanych zmian – wiêksza tolerancja oznacza szerszy zakres odcie- ni zaznaczanego koloru, minimalna tolerancja ograni- FOTOGRAFIACYFROWA [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
![]() |
|||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |