Strona startowa
Full Metal Panic Fumoffu 12.DVD(H264.AAC)[KAA][32CE0024], Anime, Full Metal Panic!, Full Metal Panic! Fumoffu, Napisy PL
Full Metal Panic TSR 12.DVD(H264.AC3 5.1)[KAA][830BA3A4], full metal panic, Full Metal Panic! The Second Raid
Fullmetal Alchemist 2 Brotherhood - 12, FullMetal Alchemist 2
Full Metal Alchemist - 12, anime, Odcinkowe, Full Metal Alchemist, napisy
Filizanka Smakow nr 8 12 2009, ZDROWIE i odżywianie, Filiżanka smaków
Focus Gesundheit 2015-11-12, niemiecki - deutsch, FOCUS GESUNDHEIT
Fotografujemy Akwarium(1), AKWARIUM
Focus Gesundheit 2014-12-2015-01, niemiecki - deutsch, FOCUS GESUNDHEIT
Farmacja i ja 2010.12, Farmacja i ja
Fotogea 2010. 03, fotografia, Magazyn FotoGeA 2010
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • divina.keep.pl

  • Fotografia cyfrowa w 12 odsłonach, Fotografia cyfrowa

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Dwanaœcie narzêdzi Photoshopa
    do zmian kolorystyki obrazu
    Cyfrowa ciemnia fotograficzna to prawdziwy raj dla ka¿dego, kto pragnie mieæ bez-
    poœredni wp³yw na ostateczny wygl¹d fotografii. Photoshop umo¿liwia dokonywanie
    nawet najbardziej wyrafinowanych operacji, gdy¿ udostêpnia u¿ytkownikowi szereg
    rozmaitych narzêdzi.
    Photoshop posiada ca³y arsena³ funkcji przeznaczonych
    do pracy z kolorystyk¹ obrazu. Fotograf cyfrowy powinien po-
    trafiæ wybraæ mo¿liwie najlepsze narzêdzie do okreœlonego
    celu. Innym bêdzie siê pos³ugiwa³ koryguj¹c nieprawid³owy
    balans bieli, a innym dokonuj¹c globalnej korekcji charakte-
    rystyki tonalnej obrazu. Dlatego tak wa¿ne jest zorientowanie
    w potencjale poszczególnych komend.
    nie na wszystkich kana³ach jednoczeœnie lub na ka¿dym ka-
    nale barwnym indywidualnie. Do dyspozycji u¿ytkownika jest
    kilka suwaków, przy pomocy których mo¿na kolejno: przy-
    ciemniaæ ciemne tony obrazu, rozjaœniaæ lub przyciemniaæ
    tony œrednie, rozjaœniaæ tony jasne – s³u¿¹ do tego suwaki
    wejœcia. Przy pomocy suwaków wyjœcia u¿ytkownik mo¿e
    przyciemniæ tony jasne i/lub rozjaœniæ tony ciemne. Zalet¹
    narzêdzia jest ³atwoœæ obs³ugi i przyzwoite efekty, zwykle sa-
    tysfakcjonuj¹ce przeciêtnego u¿ytkownika, lub fotografa, któ-
    ry w tempie szybkim musi dokonaæ korekcji obrazu.
    1
    Polecenie Obrazek – Dopasuj – Poziomy otwiera okno dia-
    logowe narzêdzia Poziomy, które pozwala na korektê cha-
    rakterystyki tonalnej w oparciu o edytowanie histogramu
    zdjêcia. Wykres s³upkowy przedstawia liczbê pikseli obrazu
    w okreœlonych tonach. U¿ytkownik mo¿e pracowaæ global-
    2
    Autopoziomy to wygodne narzêdzie s³u¿¹ce do b³yska-
    wicznej korekcji charakterystyki tonalnej w sposób auto-
    matyczny. Dzia³anie ogranicza siê do rozci¹gniêcia histo-
    gramu na pe³n¹ szerokoœæ zakresu tonalnego. Niekiedy
    daje ca³kiem dobre efekty, ale zdecydowanie lepszym
    rozwi¹zaniem jest rêczna edycja w oparciu o Poziomy
    wejœcia. Mo¿na u¿yæ autopoziomów na duplikacie war-
    stwy g³ównej (efekt odnosi siê wy³¹cznie do warstw, a nie
    globalnie ca³ego obrazu). Nastêpnie mo¿na zmodyfiko-
    waæ stosownie Krycie tak skorygowanej warstwy, aby uzy-
    skaæ upragniony efekt.
    4
    Auto-kolor dopasowuje kontrast i kolorystykê do uprzed-
    nio zaprogramowanych ustawieñ w Obrazek – Dopasuj –
    Poziomy (przycisk Opcje). Na ogó³ daje poprawne efekty,
    ale w niektórych sytuacjach uzyskiwany przy pomocy Au-
    to-kolor rezultat pozostawia wiele do ¿yczenia. Zazwyczaj
    sprawdza siê jedynie w przypadku fotografii wykonywa-
    nych w œwietle dziennym. Zdjêcia z u¿yciem œwiat³a sztucz-
    nego czêsto wygl¹daj¹ po tej korekcji mizernie.
    3
    Polecenie Obrazek – Dopasuj – Auto-kontrast powoduje
    rozjaœnienie tonów jasnych i przyciemnienie tonów ciem-
    nych, wskutek czego wzrasta kontrast zdjêcia. Polecenie to
    nie ingeruje bezpoœrednio w kolorystykê obrazu. Zalet¹ te-
    go rozwi¹zania jest b³yskawiczny efekt bez ¿adnego zaan-
    ga¿owanie ze strony u¿ytkownika. Skutki s¹ na ogó³ niez³e,
    ale metody tej z ca³¹ pewnoœci¹ nie mo¿na zaliczyæ do
    rozwi¹zañ profesjonalnych.
    5
    Obrazek – Dopasuj – Krzywe to najbardziej wyrafinowane
    narzêdzie korekcyjne spoœród dostêpnych w menu Dopaso-
    wania. Jego dzia³anie nie ogranicza siê do narzuconej odgór-
    nie liczby suwaków, lecz umo¿liwia korygowanie obrazu po-
    przez punkty nanoszone przez u¿ytkownika w dowolnym ob-
    szarze wartoœci tonalnych. Co wiêcej, Krzywe wspó³pracuj¹
    doskonale z narzêdziem Kroplomierz, przy pomocy którego
    mo¿na wskazaæ dowolny fragment zdjêcia, by dowiedzieæ siê,
    gdzie nale¿y nanieœæ punkt na krzyw¹ celem modyfikowania
    wybranego obszaru. Wystarczy odsun¹æ okno dialogowe po-
    lecenia Krzywe i najechaæ kursorem nad obrazek, aby kursor
    automatycznie zmieni³ siê w Kroplomierze. Przytrzymuj¹c przy-
    cisk myszy na okreœlonym obszarze uzyskuje siê wskazówkê
    w formie ma³ego okrêgu na krzywej – w³aœnie w tym miejscu
    nale¿y nanieœæ punkt, aby zmodyfikowaæ wskazane wartoœci
    poprzez przemieszczanie go. Przydatna okazuje siê równie¿
    FOTOGRAFIACYFROWA
    paleta Info, prezentu-
    j¹ca konkretne warto-
    œci wskazanych punk-
    tów.
    Oczywiœcie, Krzywe
    pozwalaj¹ na pracê
    w poszczególnych
    kana³ach obrazu,
    wiêc bynajmniej nie
    ustêpuj¹ pod tym
    wzglêdem komen-
    dzie Poziomy.
    6
    Balans kolorów pozwala na edytowanie kolorystyki ob-
    razu w oparciu o cienie, pó³cienie i œwiat³a. Szczególnie
    dobrze sprawdza siê przy rozwi¹zywaniu rozmaitych pro-
    blemów zwi¹zanych z u¿yciem niew³aœciwego balansu
    bieli w trakcie wykonywania zdjêcia. Obs³uga narzêdzia
    jest bardzo prosta, bowiem ogranicza siê do wyboru od-
    powiedniego suwaka i przeci¹gniêcia go w lewo lub
    prawo. Na przyk³ad, jeœli na zdjêciu jest zbyt wiele zielo-
    nego, celem zrównowa¿enia kolorystyki mo¿na przeci¹-
    gn¹æ o stosown¹ odleg³oœæ suwak w stronê Magenty.
    Oczywiœcie, Balans kolorów niejednokrotnie mo¿e siê
    przydaæ podczas uzyskiwania efektów artystycznych
    w cyfrowej ciemni.
    Z ca³¹ pewnoœci¹ umiejêtnie wykorzystane Krzywych daje
    najlepsze rezultaty spoœród wszystkich komend tego typu. Zna-
    komite efekty uzyskuje siê zw³aszcza po korekcji metod¹ licz-
    bow¹, która polega na wyznaczaniu okreœlonych wartoœci dla
    œwiate³, cieni i tonów œrednich obrazu w poszczególnych kana-
    ³ach, szczególnie w oparciu o czterokana³owy tryb CMYK.
    Cen¹ ogromnej elastycznoœci Krzywych jest to, ¿e praca
    z nimi jest zdecydowanie bardziej skomplikowana i czaso-
    ch³onna, ani¿eli z Poziomami. Trudno sobie jednak wyobraziæ
    bez Krzywych przygotowywanie obrazów do druku, albo wy-
    rafinowan¹ korekcjê charakterystyki tonalnej dla naprawdê
    wymagaj¹cych.
    Potencja³ Krzywych nie ogranicza siê do korekcji obrazu,
    gdy¿ przy ich pomocy mo¿na tak¿e uzyskiwaæ interesuj¹ce
    efekty artystyczne.
    FOTOGRAFIACYFROWA
    7
    Jasnoœæ/Kontrast jest narzêdziem a¿ nazbyt wygod-
    nym i z ca³¹ pewnoœci¹ zbyt czêsto u¿ywanym podczas
    korekcji fotografii cyfrowych. Fotoamatorzy chêtnie sto-
    suj¹ je do rozjaœniania zdjêæ i zwiêkszania ich kontrastu.
    Jest to jednak narzêdzie dzia³aj¹ce w sposób doœæ pry-
    mitywny, a ³atwoœæ obs³ugi dodatkowo sprawia, ¿e nie-
    trudno przesadziæ z ustalanymi wartoœciami. U¿ycie su-
    waka Kontrastu redukuje liczbê szczegó³ów. Nale¿y za-
    chowaæ umiar przy stosowaniu tego narzêdzia do korek-
    cji fotografii – zdecydowanie lepiej sprawdza siê pod-
    czas pracy z grafik¹, dopasowywaniem krawêdzi ma-
    sek itp.
    niebieskie, zwiêkszaj¹c ich nasycenie lub wrêcz ca³kowi-
    cie zmieniaj¹c ich kolor na dowolny, wskazany przy po-
    mocy suwaka Barwa. Zatem Barwa/Nasycenie sprawdza
    siê równie¿ w walce z niepoprawnym balansem bieli.
    Oczywiœcie, mo¿liwe jest równie¿ manualne okreœlenie
    modyfikowanych kolorów, w tym celu nale¿y wybraæ do-
    woln¹ opcjê z menu Edycja, a nastêpnie odpowiednio
    ustawiæ punkty skrajne na barwnym gradiencie u do³u
    okna dialogowego.
    8
    Barwa/ Nasycenie to narzêdzie bardzo elastyczne,
    choæ czêsto przez pocz¹tkuj¹cych jego potencja³ jest
    niedoceniany. Pozwala na operowanie suwakami Barwy,
    Nasycenia i Jasnoœci, przy czym w pracy z fotografi¹ cy-
    frow¹, suwak jasnoœci najlepiej pozostawiaæ nie ruszony.
    Inaczej jest w przypadku pracy z grafik¹, gdy z w³¹czon¹
    opcj¹ Koloruj, po przesuniêciu suwaka Jasnoœci w lewo,
    mo¿na nadaæ dowoln¹ barwê okreœlonemu, bia³emu
    obiektowi, który zosta³ namalowany choæby przy pomocy
    pêdzla. Opcja Koloruj w po³¹czeniu z potencja³em suwa-
    ków, umo¿liwia tak¿e uzyskiwanie na fotografiach cieka-
    wych efektów typu sepia. Barwa/Nasycenie pozwala tak-
    ¿e na edytowanie wybranych kolorów zdjêcia, wystarczy
    bowiem z menu rozwijanego Edycja wybraæ na przyk³ad
    opcjê Niebieskoœci, aby modyfikowaæ wy³¹cznie piksele
    FOTOGRAFIACYFROWA
    9
    cza edycjê wy³¹cznie do wskazanej Kroplomierzem bar-
    wy. Korzystaj¹c z opcji podgl¹du Zaznaczenie, widzi siê
    jasne i ciemne obszary na zdjêciu – jasne bêd¹ edyto-
    wane najbardziej radykalnie, przyciemnione – wcale.
    Pod wzglêdem budowy okno dialogowe przypomina
    okno filtra – u góry podgl¹d, u do³u suwaki edycyjne –
    wiêc osoby lubuj¹ce siê wfiltrach Photoshopa intuicyjnie
    opanuj¹ to narzêdzie.
    Polecenie Usuñ kolor w kontekœcie obróbki fotografii wy-
    daje siê wrêcz nieporozumieniem. Wprawdzie jednym klik-
    niêciem myszy usuwamy barwy zobrazu, ale efekt jest zde-
    cydowanie gorszy od trybu Monochromatycznie, dostêp-
    nego woknie dialogowym Mieszanie kana³ów.
    10
    Polecenie Wymieñ kolor umo¿liwia zmianê Koloru, Na-
    sycenia, Jasnoœci pikseli odanej barwie. Manipuluj¹c To-
    lerancj¹ u¿ytkownik okreœla rozmach wprowadzanych
    zmian – wiêksza tolerancja oznacza szerszy zakres odcie-
    ni zaznaczanego koloru, minimalna tolerancja ograni-
    FOTOGRAFIACYFROWA
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rafalstec.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl.