![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Strona startowa Frater Albertus - Alchemist's Handbook, Wisdom Ancient Frater Achad - Liber 31, Wisdom Ancient Frater U'D' - Modele Magii, BM TEORIA I PRAKTYKA Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu. Wprowadzenie Kompozycje(1), Fotografia Filozofia jogi i okultyzm wschodni - Jogi Rama-Czaraka, Magia, Magija, Okultyzm, Ezoteryka, Czarostwo, Wiedza Pradawna Flagg Fannie - Dogonic Tecze, Frommer's 500 Adrenaline Adventures, Travel Guides- Przewodniki (thanx angielski i stuff) Fenomenologiczna koncepcja świadomosci, Psychologia Family traits, Vocabulary Fizykoterapia - cz.I, Zdrowie |
Frater M.O. - Wprowadzenie do Magiji Enochianskiej, MAGIA, WICCA, CZAROSTWO[ Pobierz całość w formacie PDF ]Wprowadzenie do Magiji Enochianskiej Subtelnych Arkan Do what thou wilt shall be the whole of the Law. Zostałem niedawno poproszony o napisanie niniejszego wstępu do Magiji Enochiańskiej, jest to dla mnie niewątpliwy zaszczyt, aczkolwiek trudne to zadanie opisać coś, co jest aŜ tak obszerne, pełne ciekawostek, niedomówień i luk. Postaram się skupić na meritum, kusząc się jednocześnie o zacytowanie kilku wypowiedzi na temat Enochii właśnie: ‘Pozostałe (języki) wymagają umiejętności. Ten wymaga rozwagi!’ Aleister Crowley ‘Magija w teorii i praktyce’ ‘ śadne pomniejsze źródło nie mogło związać ze sobą elementów w niej zawartych; Ŝadne inne źródło nie mogłoby sprawić, Ŝe te elementy tak doskonale i natychmiastowo reagują na wolę uŜywającego.’ Benjamin Rowe ‘Godzilla Spotyka E.T.’ ‘Przez lata zaczęto Magię Enochiańską nazywać najpotęŜniejszym systemem magicznym na świecie.’ Donald Michael Kraig ‘Trzy mity magii enochiańskiej’ Trudno się dziwić tego typu wypowiedziom… KaŜdy, kto kiedykolwiek zetknął się z tym systemem wie, Ŝe po prostu ‘działa’ i, co najciekawsze, wcale nie trzeba mieć jakichkolwiek wcześniejszych doświadczeń z magią jako taką. Pamiętam, Ŝe sam kiedyś przeprowadziłem operację Enochiańską korzystając z całkowicie czarnoksięskich metod, a pomimo tego efekty przerosły wszelkie moje oczekiwania. CóŜ… Nie poddając się dalszym dywagacjom- ruszajmy. Odrobina Historii Magia Enochiańska nie zaistniałaby bez dwóch osób Sir John’a Dee i Edwarda Kelley’a. NaleŜałoby trochę przybliŜyć ich osoby by ukazać tło, na którym doszło do narodzin wspomnianego systemu. John Dee był synem walijskiego szlachcica przebywającego na dworze Henryka VIII. Urodził się w Londynie w 1527. Od najmłodszych lat objawiał talenty do całej gamy znanych wówczas nauk. JuŜ w wieku piętnastu lat trafił do Cambridge. Tam po 4 latach otrzymał baccalarium w zakresie Sztuk wyzwolonych. Następnie wyrusza za granicę. W 1547 udaje się do Niderlandów gdzie spotyka najwaŜniejszych myślicieli epoki. W 1550 spędza parę miesięcy w ParyŜu wykładając podstawy geometrii, tu oferowano mu stałą posadę na Sorbonie, nie przyjął jej jednak i wrócił do Anglii w 1551. Polecony Edwardowi VI otrzymuje probostwo w Upton-upon-Severn, Worcestershire. Co, jak wiadomo, dawało moŜliwość totalnego poświęcenia się pracy naukowej. W tym czasie powstała teŜ Monas Hierogliphica kompendium idei neoplatonistycznych. Niefortunnie dla naszego Dee wkrótce na tron wstąpiła Krwawa Mary i rozpoczęła rekatolicyzację kraju. Dee zdąŜył się oŜenić i zarabiał równieŜ jako astrolog. To częściowo sprawiło, Ŝe popadł w niełaskę. W końcu to właśnie on ułoŜył horoskop dla Mary i Filipa II króla Hiszpanii, chyba nie był zbyt pochlebny, choć do ślubu doszło, poza tym Dee cieszył się estymą Filipa a Jego ‘Monas…’ była jedyną ksiąŜką napisaną przez protestanta w bibliotece Esqurialu. Dodatkowo nasz mag poparł ElŜbietę na tron Anglii – bazując właśnie na jej horoskopie. Zaskarbił sobie tym samym łaski przyszłej monarchini. Gdy Krwawa Mary umiera w 1558 i na tron wstępuje ElŜbieta Dee zostaje Królewskim Doradcą ds. Mistycznych Tajemnic. Ponoć ElŜbieta odwiedziła go w Mortlake gdzie zdąŜył się przeprowadzić i oglądała tam słynne czarne zwierciadło (najprawdopodobniej z obsydianu, przywiezione z Nowego Świata), które było elementem jego późniejszych fascynacji krystalomancją. Dee posiadał u siebie ogromną bibliotekę, na jego ‘salonach’ widywano często słynnych męŜów stanu m.in. Francis’a Walsingham’a ojca chrzestnego brytyjskiego wywiadu. W tak zwanym międzyczasie pisuje pamiętniki (czasami 4 równocześnie), studiuje grimuary, teksty talmudyczne, interesuje się alchemią, Ŝeglarstwem ( uczy Ŝeglarzy geometrii i stosowania nowoczesnych jak na owe czasy przyrządów uzyskanych od Mercatora), rzemiosłami. W 1580 rozpoczyna eksperymenty z Krystalomancją, podczas jednej z nich objawia mu się archanioł Uriel i przekazuje wskazówki, co do dalszej praktyki. Niestety Dee zapadał w bardzo głębokie transy i nie mógł zapisywać tego co widział, z reguły teŜ nie pamiętał, co działo się podczas seansów. To sprawiło, Ŝe zaczął poszukiwać innych osób, które mogłyby pomóc mu podczas tych operacji. Ponoć przetestował kilka mediów. Ostatecznie niejaki Michael wspomniał mu w swej wizji o człowieku, który ma nadejść. Okazał się nim być Kelley. To juŜ wyjątkowo dziwna persona. Jego młodość owiana jest tajemnicą Najprawdopodobniej urodził się w 1555 (ponoć miał związki z rodem Talbot, które to nazwisko przybrał później z jakiegoś względu). Pierwsze, co o nim wiadomo ze źródeł to to, Ŝe zaczynał swą karierę jako prawnik. Jednak dopuścił się fałszerstwa i został za to skazany na obcięcie uszu (choć nie do końca jest to pewne). W niesławie wyjechał do Walii i przez pewien czas poszukiwał sekretów alchemicznych, sprzedając rzekomo ‘cudowne’ eliksiry naiwnym (choć to teŜ nie jest pewne). Odkrył tez alchemiczny manuskrypt chrześcijańskiego mistyka św. Dunstan’a z Glastonbury, który zaprezentował Dee podczas ich pierwszego spotkania. Trudno jednoznacznie określić dla kogo owo spotkanie było szczęśliwsze. A było definitywnie przełomowe. W latach 1581- 1585 doszło właśnie do przekazu całego systemu Magii Enochiańskiej. Rzekomo wykorzystywanej przez Enocha, patriarchę który dokonał cielesnego wniebowstąpienia i rozmawiał z Bogiem twarzą w twarz. Ale szczegółowy opis tego systemu zostawmy na później. W wymienionym okresie anioły, które przekazywały system nakazały Dee podróŜ do Europy, co było cięŜkie na owe czasy, gdyŜ wymagało długiej i często Ŝmudnej tułaczki ze słuŜącymi i całą rodziną. Fakt wypadu Dee do Europy Środkowej skwapliwie wykorzystał Walsingham wysyłając Dee jako szpiega na tamtejsze dwory, a podróŜujący uczeni –mistycy byli idealna przykrywką. Dee miał z resztą doświadczenia z kryptografią po lekturze słynnej ‘Stenographia’ (bądź Steganographia) Trithemiusa Niektórzy snują przypuszczenia, Ŝe anielskie pismo zostało wynalezione w celu przekazywania tajnych informacji. Pomijając jednak dywagacje naukowców, wróćmy do naszej historii. Dee i Kelley trafiają do magnata Olbrachta Łaskiego, który snuł plany zostania królem, ponoć by mu się przypochlebić przepowiedziano mu to właśnie, zostają równieŜ później przedstawieni Stefanowi Batory, dla którego urządzono równieŜ jeden z seansów wizjonerskich. Później nasi magowie wyruszają do Pragi na dwór Rudolfa II – cesarza niemieckiego, słynącego z zamiłowań okultystycznych. NaleŜy wspomnieć, Ŝe Kelley nigdy nie darzył aniołów tego systemu sympatią i uwaŜał je za zamaskowane demony. Gdzieś właśnie w tym okresie następuje apogeum przekazów i coś, co o mały włos nie doprowadziło do zerwania znajomości magów. OtóŜ anioły zakomunikowały Kelley’owi, Ŝe ma się z Dee zamienić na noc Ŝonami. Naturalnie wywołało to szok i konsternację. Jednak pomysł przeszedł i doszło do, jak to określił J.H.Brennan ‘ElŜbietańskiego menage a quatre’. Wielu spekuluje, Ŝe był to element oszustwa ze strony Kelley’a. Natomiast biorąc pod uwagę zaŜyłość pomiędzy magami, a takŜe fakt, Ŝe byli prawie jak dwie uzupełniające się połówki Donald Tyson wysnuwa bardziej gnostycką interpretację tego zdarzenia, Ŝe jako koniec procesu alchemicznego i całego przekazu wizjoner i skryba mieli zjednoczyć się w miłości, a Ŝe homoseksualne stosunki nie mieściły się jeszcze w okultystycznym światopoglądzie dokonano tego przez Ŝony, które siłą małŜeństwa stawały się ‘krwią z krwi’. W ten sposób –pośrednio – Dee i Kelley połączyli się ze sobą. Wspiera tą tezę fakt, Ŝe w pamiętnikach Dee występują liczne opisy świeŜości, mistycznego odnowienia etc, po tym właśnie akcie. W tym momencie przekazy anielskie się kończą a nasi magowie rozchodzą się. Dee zapragnął wrócić do kraju. Natomiast Kelley wolał zostać na dworze Rudolfa II popisując się nowo pozyskanymi mocami. Zyskał duŜo zaszczytów i tytuł szlachecki. Popełniał jednak sporo błędów. Ponoć próbował transmutować ołów w złoto, co oczywiście skończyło się fiaskiem. Dodatkowo zabił w pojedynku jednego z miejscowych szlachciców i trafił do więzienia. Podczas nieudanej ucieczki (po dwóch latach) złamał w wielu miejscach nogę, co skończyło się ohydną amputacją. Próbował uciec kolejny raz. Co skończyło się kolejnymi złamaniami. Zmarł w niewyjaśnionych do końca okolicznościach. Dee natomiast powrócił do Anglii. Kolejną ciekawostką jest, Ŝe 20 V 1588 gdy Wielka Armada wyruszyła na podbój Anglii Dee ponoć stworzył talizman, za pomocą którego doprowadził do burzy, która rozpędziła statki hiszpańskie, opóźniając atak o cały miesiąc. Prawdopodobnie to właśnie Dee posłuŜył teŜ za pierwowzór Prospero w sztuce ‘Burza’ Szekspira. W kaŜdym razie zmarł we względnym spokoju w wieku 80 lat (1607 – 4 lata po królowej ElŜbiecie I). Tyle o rysie historycznym. Trójca Magii Enocha ń skiej. Cały przekaz Magii Enochiańskiej moŜna z grubsza podzielić (równieŜ chronologicznie) na 3 fragmenty: Mistyczną Heptarchię, Liber Loagaeth i Enochię. Pochodzące z tego samego źródła aczkolwiek niezaleŜne systemy. NaleŜy napomknąć teŜ o metodzie stosowanej przez Dee i Kelley’a. Dee kierował gorące modły do Boga i Aniołów przez 15 minut do godziny, a Kelley obserwował Kryształ. Następnie Dee skrzętnie zapisywał wszystko co się zdarzyło. Heptarchia Mystica Jest pierwszym Systemem przekazanym przez anioła Ave. Jest to system magii planetarnej, pozornie przypominający róŜne grimuary epoki. JednakowoŜ sposób tworzenia i operowania tym systemem róŜni się znacząco od poprzedników. Przede wszystkim Anioły podyktowały naszym eksperymentatorom całe skomplikowane instrumentarium magiczne za pomocą, którego moŜna było komunikować się z bytami Heptarchii. Pierwszy był pierścień, który miał być wykonany ze złota z następującym wzorem. Ponoć to właśnie ten jest tym pierścieniem, którym posługiwał się Salomon przy pokonywaniu i spętywaniu demonów. Następnie inwokowane istoty podały wzór Lamenu, który miał chronić maga. Pełen był goeckich symboli i sigili. Później anioły skorygowały ten pogląd podając nowy Lamen, którego funkcją było wykazanie godności maga do tego typu działań. Lamen Heptarchii Wersja Łaci ń ska Później, gdy przekazano alfabet anielski nakazano zamienić litery łacińskie na anielskie. Wtedy Lamen wyglądałby jak następuje: Lamen Heptarchii w wersji anielskiej . Kolejnym podanym elementem był Święty Stół Praktyki. Wyglądał on następująco: Później podano tzw. Chorągwie Stworzenia. Które miały być wykonane z płytek oczyszczonej cyny i umieszczane w kręgu na Świętym Stole. Później jednak anioły zgodziły się by namalować je w rzędzie u dolnej krawędzi Stołu. Chor ą giew Sol’a [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
![]() |
|||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |