Strona startowa
Frater Albertus - Alchemist's Handbook, Wisdom Ancient
Frater Achad - Liber 31, Wisdom Ancient
Frater U'D' - Modele Magii, BM TEORIA I PRAKTYKA
Fotografia cyfrowa i obróbka obrazu. Wprowadzenie Kompozycje(1), Fotografia
Filozofia jogi i okultyzm wschodni - Jogi Rama-Czaraka, Magia, Magija, Okultyzm, Ezoteryka, Czarostwo, Wiedza Pradawna
Flagg Fannie - Dogonic Tecze,
Frommer's 500 Adrenaline Adventures, Travel Guides- Przewodniki (thanx angielski i stuff)
Fenomenologiczna koncepcja świadomosci, Psychologia
Family traits, Vocabulary
Fizykoterapia - cz.I, Zdrowie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • plytydrogowe.keep.pl

  • Frater M.O. - Wprowadzenie do Magiji Enochianskiej, MAGIA, WICCA, CZAROSTWO

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Wprowadzenie do
    Magiji Enochianskiej
    Subtelnych Arkan
    Do what thou wilt shall be the whole of the Law.
    Zostałem niedawno poproszony o napisanie niniejszego wstępu do Magiji Enochiańskiej,
    jest to dla mnie niewątpliwy zaszczyt, aczkolwiek trudne to zadanie opisać coś, co jest aŜ tak
    obszerne, pełne ciekawostek, niedomówień i luk. Postaram się skupić na meritum, kusząc się
    jednocześnie o zacytowanie kilku wypowiedzi na temat Enochii właśnie:
    ‘Pozostałe (języki) wymagają umiejętności. Ten wymaga rozwagi!’
    Aleister Crowley ‘Magija w teorii i praktyce’

    śadne pomniejsze źródło nie mogło związać ze sobą elementów w niej zawartych; Ŝadne
    inne źródło nie mogłoby sprawić, Ŝe te elementy tak doskonale i natychmiastowo reagują na
    wolę uŜywającego.’
    Benjamin Rowe ‘Godzilla Spotyka E.T.’
    ‘Przez lata zaczęto Magię Enochiańską nazywać najpotęŜniejszym systemem magicznym na
    świecie.’
    Donald Michael Kraig ‘Trzy mity magii enochiańskiej’
    Trudno się dziwić tego typu wypowiedziom… KaŜdy, kto kiedykolwiek zetknął się z tym
    systemem wie, Ŝe po prostu ‘działa’ i, co najciekawsze, wcale nie trzeba mieć jakichkolwiek
    wcześniejszych doświadczeń z magią jako taką. Pamiętam, Ŝe sam kiedyś przeprowadziłem
    operację Enochiańską korzystając z całkowicie czarnoksięskich metod, a pomimo tego efekty
    przerosły wszelkie moje oczekiwania. CóŜ… Nie poddając się dalszym dywagacjom-
    ruszajmy.
    Odrobina Historii
    Magia Enochiańska nie zaistniałaby bez dwóch osób Sir John’a Dee i Edwarda Kelley’a.
    NaleŜałoby trochę przybliŜyć ich osoby by ukazać tło, na którym doszło do narodzin
    wspomnianego systemu.
    John Dee był synem walijskiego szlachcica przebywającego na dworze Henryka VIII. Urodził
    się w Londynie w 1527. Od najmłodszych lat objawiał talenty do całej gamy znanych
    wówczas nauk. JuŜ w wieku piętnastu lat trafił do Cambridge. Tam po 4 latach otrzymał
    baccalarium w zakresie Sztuk wyzwolonych. Następnie wyrusza za granicę. W 1547 udaje się
    do Niderlandów gdzie spotyka najwaŜniejszych myślicieli epoki. W 1550 spędza parę
    miesięcy w ParyŜu wykładając podstawy geometrii, tu oferowano mu stałą posadę na
    Sorbonie, nie przyjął jej jednak i wrócił do Anglii w 1551. Polecony Edwardowi VI
    otrzymuje probostwo w
    Upton-upon-Severn, Worcestershire. Co, jak wiadomo, dawało
    moŜliwość totalnego poświęcenia się pracy naukowej. W tym czasie powstała teŜ Monas
    Hierogliphica kompendium idei neoplatonistycznych. Niefortunnie dla naszego Dee wkrótce
    na tron wstąpiła Krwawa Mary i rozpoczęła rekatolicyzację kraju. Dee zdąŜył się oŜenić i
    zarabiał równieŜ jako astrolog. To częściowo sprawiło, Ŝe popadł w niełaskę. W końcu to
    właśnie on ułoŜył horoskop dla Mary i Filipa II króla Hiszpanii, chyba nie był zbyt
    pochlebny, choć do ślubu doszło, poza tym Dee cieszył się estymą Filipa a Jego ‘Monas…’
    była jedyną ksiąŜką napisaną przez protestanta w bibliotece Esqurialu. Dodatkowo nasz mag
    poparł ElŜbietę na tron Anglii – bazując właśnie na jej horoskopie. Zaskarbił sobie tym
    samym łaski przyszłej monarchini. Gdy Krwawa Mary umiera w 1558 i na tron wstępuje
    ElŜbieta Dee zostaje Królewskim Doradcą ds. Mistycznych Tajemnic. Ponoć ElŜbieta
    odwiedziła go w Mortlake gdzie zdąŜył się przeprowadzić i oglądała tam słynne czarne
    zwierciadło (najprawdopodobniej z obsydianu, przywiezione z Nowego Świata), które było
    elementem jego późniejszych fascynacji krystalomancją. Dee posiadał u siebie ogromną
    bibliotekę, na jego ‘salonach’ widywano często słynnych męŜów stanu m.in. Francis’a
    Walsingham’a ojca chrzestnego brytyjskiego wywiadu. W tak zwanym międzyczasie pisuje
    pamiętniki (czasami 4 równocześnie), studiuje grimuary, teksty talmudyczne, interesuje się
    alchemią, Ŝeglarstwem ( uczy Ŝeglarzy geometrii i stosowania nowoczesnych jak na owe
    czasy przyrządów uzyskanych od Mercatora), rzemiosłami. W 1580 rozpoczyna
    eksperymenty z Krystalomancją, podczas jednej z nich objawia mu się archanioł Uriel i
    przekazuje wskazówki, co do dalszej praktyki. Niestety Dee zapadał w bardzo głębokie transy
    i nie mógł zapisywać tego co widział, z reguły teŜ nie pamiętał, co działo się podczas
    seansów. To sprawiło, Ŝe zaczął poszukiwać innych osób, które mogłyby pomóc mu podczas
    tych operacji. Ponoć przetestował kilka mediów. Ostatecznie niejaki Michael wspomniał mu
    w swej wizji o człowieku, który ma nadejść. Okazał się nim być Kelley. To juŜ wyjątkowo
    dziwna persona. Jego młodość owiana jest tajemnicą Najprawdopodobniej urodził się w 1555
    (ponoć miał związki z rodem Talbot, które to nazwisko przybrał później z jakiegoś względu).
    Pierwsze, co o nim wiadomo ze źródeł to to, Ŝe zaczynał swą karierę jako prawnik. Jednak
    dopuścił się fałszerstwa i został za to skazany na obcięcie uszu (choć nie do końca jest to
    pewne). W niesławie wyjechał do Walii i przez pewien czas poszukiwał sekretów
    alchemicznych, sprzedając rzekomo ‘cudowne’ eliksiry naiwnym (choć to teŜ nie jest pewne).
    Odkrył tez alchemiczny manuskrypt chrześcijańskiego mistyka św. Dunstan’a z Glastonbury,
    który zaprezentował Dee podczas ich pierwszego spotkania. Trudno jednoznacznie określić
    dla kogo owo spotkanie było szczęśliwsze. A było definitywnie przełomowe. W latach 1581-
    1585 doszło właśnie do przekazu całego systemu Magii Enochiańskiej. Rzekomo
    wykorzystywanej przez Enocha, patriarchę który dokonał cielesnego wniebowstąpienia i
    rozmawiał z Bogiem twarzą w twarz. Ale szczegółowy opis tego systemu zostawmy na
    później. W wymienionym okresie anioły, które przekazywały system nakazały Dee podróŜ do
    Europy, co było cięŜkie na owe czasy, gdyŜ wymagało długiej i często Ŝmudnej tułaczki ze
    słuŜącymi i całą rodziną. Fakt wypadu Dee do Europy Środkowej skwapliwie wykorzystał
    Walsingham wysyłając Dee jako szpiega na tamtejsze dwory, a podróŜujący uczeni –mistycy
    byli idealna przykrywką. Dee miał z resztą doświadczenia z kryptografią po lekturze słynnej
    ‘Stenographia’ (bądź Steganographia) Trithemiusa Niektórzy snują przypuszczenia, Ŝe
    anielskie pismo zostało wynalezione w celu przekazywania tajnych informacji. Pomijając
    jednak dywagacje naukowców, wróćmy do naszej historii. Dee i Kelley trafiają do magnata
    Olbrachta Łaskiego, który snuł plany zostania królem, ponoć by mu się przypochlebić
    przepowiedziano mu to właśnie, zostają równieŜ później przedstawieni Stefanowi Batory, dla
    którego urządzono równieŜ jeden z seansów wizjonerskich. Później nasi magowie wyruszają
    do Pragi na dwór Rudolfa II – cesarza niemieckiego, słynącego z zamiłowań okultystycznych.
    NaleŜy wspomnieć, Ŝe Kelley nigdy nie darzył aniołów tego systemu sympatią i uwaŜał je za
    zamaskowane demony. Gdzieś właśnie w tym okresie następuje apogeum przekazów i coś, co
    o mały włos nie doprowadziło do zerwania znajomości magów. OtóŜ anioły zakomunikowały
    Kelley’owi, Ŝe ma się z Dee zamienić na noc Ŝonami. Naturalnie wywołało to szok i
    konsternację. Jednak pomysł przeszedł i doszło do, jak to określił J.H.Brennan
    ‘ElŜbietańskiego menage a quatre’. Wielu spekuluje, Ŝe był to element oszustwa ze strony
    Kelley’a. Natomiast biorąc pod uwagę zaŜyłość pomiędzy magami, a takŜe fakt, Ŝe byli
    prawie jak dwie uzupełniające się połówki Donald Tyson wysnuwa bardziej gnostycką
    interpretację tego zdarzenia, Ŝe jako koniec procesu alchemicznego i całego przekazu
    wizjoner i skryba mieli zjednoczyć się w miłości, a Ŝe homoseksualne stosunki nie mieściły
    się jeszcze w okultystycznym światopoglądzie dokonano tego przez Ŝony, które siłą
    małŜeństwa stawały się ‘krwią z krwi’. W ten sposób –pośrednio – Dee i Kelley połączyli się
    ze sobą. Wspiera tą tezę fakt, Ŝe w pamiętnikach Dee występują liczne opisy świeŜości,
    mistycznego odnowienia etc, po tym właśnie akcie. W tym momencie przekazy anielskie się
    kończą a nasi magowie rozchodzą się. Dee zapragnął wrócić do kraju. Natomiast Kelley wolał
    zostać na dworze Rudolfa II popisując się nowo pozyskanymi mocami. Zyskał duŜo
    zaszczytów i tytuł szlachecki. Popełniał jednak sporo błędów. Ponoć próbował transmutować
    ołów w złoto, co oczywiście skończyło się fiaskiem. Dodatkowo zabił w pojedynku jednego z
    miejscowych szlachciców i trafił do więzienia. Podczas nieudanej ucieczki (po dwóch latach)
    złamał w wielu miejscach nogę, co skończyło się ohydną amputacją. Próbował uciec kolejny
    raz. Co skończyło się kolejnymi złamaniami. Zmarł w niewyjaśnionych do końca
    okolicznościach. Dee natomiast powrócił do Anglii. Kolejną ciekawostką jest, Ŝe 20 V 1588
    gdy Wielka Armada wyruszyła na podbój Anglii Dee ponoć stworzył talizman, za pomocą
    którego doprowadził do burzy, która rozpędziła statki hiszpańskie, opóźniając atak o cały
    miesiąc. Prawdopodobnie to właśnie Dee posłuŜył teŜ za pierwowzór Prospero w sztuce
    ‘Burza’ Szekspira. W kaŜdym razie zmarł we względnym spokoju w wieku 80 lat (1607 – 4
    lata po królowej ElŜbiecie I). Tyle o rysie historycznym.
    Trójca Magii Enocha
    ń
    skiej.
    Cały przekaz Magii Enochiańskiej moŜna z grubsza podzielić (równieŜ chronologicznie) na 3
    fragmenty: Mistyczną Heptarchię, Liber Loagaeth i Enochię. Pochodzące z tego samego
    źródła aczkolwiek niezaleŜne systemy. NaleŜy napomknąć teŜ o metodzie stosowanej przez
    Dee i Kelley’a. Dee kierował gorące modły do Boga i Aniołów przez 15 minut do godziny, a
    Kelley obserwował Kryształ. Następnie Dee skrzętnie zapisywał wszystko co się zdarzyło.
    Heptarchia Mystica
    Jest pierwszym Systemem przekazanym przez anioła Ave. Jest to system magii planetarnej,
    pozornie przypominający róŜne grimuary epoki. JednakowoŜ sposób tworzenia i operowania
    tym systemem róŜni się znacząco od poprzedników.
    Przede wszystkim Anioły podyktowały naszym eksperymentatorom całe skomplikowane
    instrumentarium magiczne za pomocą, którego moŜna było komunikować się z bytami
    Heptarchii.
    Pierwszy był pierścień, który miał być wykonany ze złota z następującym wzorem. Ponoć to
    właśnie ten jest tym pierścieniem, którym posługiwał się Salomon przy pokonywaniu i
    spętywaniu demonów.
    Następnie inwokowane istoty podały wzór Lamenu, który miał chronić maga. Pełen był
    goeckich symboli i sigili. Później anioły skorygowały ten pogląd podając nowy Lamen,
    którego funkcją było wykazanie godności maga do tego typu działań.
    Lamen Heptarchii
    Wersja Łaci
    ń
    ska
    Później, gdy przekazano alfabet anielski nakazano zamienić litery łacińskie na anielskie.
    Wtedy Lamen wyglądałby jak następuje:
    Lamen Heptarchii w wersji anielskiej
    .
    Kolejnym podanym elementem był Święty Stół Praktyki. Wyglądał on następująco:
    Później podano tzw. Chorągwie Stworzenia. Które miały być wykonane z płytek
    oczyszczonej cyny i umieszczane w kręgu na Świętym Stole. Później jednak anioły zgodziły
    się by namalować je w rzędzie u dolnej krawędzi Stołu.
    Chor
    ą
    giew Sol’a
      [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rafalstec.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl.