Strona startowa
Formy materializmu, Ontologia - UMCS Lublin
Fabulous Creatures Mythical Monsters and Animal Power Symbols-A Handbook, Angielski
Fando y Lis (1967), Alejandro Jodorowsky Kolekcja Filmów [Napisy PL]
Fusion Reiki I, Reiki - dokumenty
Fine Woodworking 101, papermodels, historica
Fine Scale Modeler 2015 10, Modelarstwo
Filodemos z Gadary, Opracowania, notatki
Filmy o tematyce lotniczej, LOTNICTWO, MOTORYZACJA, MARYNISTYKA
Fine Woodworking 081, papermodels, historica
Find Me Guilty[2006][DVDRiP][Eng] - Exiles, Napisy do filmów
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • divina.keep.pl

  • Formy pracy. Harcerskie formy pracy - zalacznik 1, Harcerstwo

    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
    Zajęcia zostały zrealizowane w ramach
    warsztatów metodycznych dla członków Kręgów Akademickich
    (I stopnia) oraz
    warsztatów metodycznych dla komendantów i komend Kręgów Akademickich
    (II stopnia), które odbyły się
    pomiędzy 13-15.03.2009 roku w Lublinie.
    Prowadzący na II stopniu:
    phm. Adam Zawadzki
    , Rzecznik prasowy ZHP
    Prowadzący na I stopniu: pwd. Andrzej Saski,
    Wodno-Górski Krąg Akademicki „Carpe Noctum“
    HARCERSKIE FORMY PRACY
    AKADEMIA
    - forma nadawania uroczystego charakteru ważnym sprawom, najczęściej rocznicom lub wydarzeniom.
    Charakterystyczny dla akademii jest podział uczestników na odbiorców i wykonawców.
    ALARM
    - jest formą sprawdzenia natychmiastowej gotowości harcerzy, a także sposobem szybkiego
    zmobilizowania zespołu do działania.
    alarm do pilnego działania
    - to harcerska odpowiedź na niespodziewane potrzeby
    alarm obozowy
    np.: mundurowy, nocy przed grą itp.
    GAZETKA
    - publikacja wydawana okresowo w pewnych stałych terminach. Może być cenną i ciekawą forma pracy
    jeśli wyraża rzeczywiste zainteresowania jej redaktorów i czytelników.
    OGNISKO
    - to misterium, świętość dla harcerzy. Dostarcza wartościowych przeżyć, uspokaja, nastraja do refleksji.
    ognisko - spotkanie
    - biorą w nim udział sami harcerze, czasem zaprasza się na nie gości, ale nie są to
    widzowie lecz uczestnicy spotkania. Wszyscy obecni jednakowo aktywnie uczestniczą w ognisku. Często
    odbywa się bez scenariusza i przygotowanego programu. Każdy ma prawo zabrać głos, wziąć udział w
    zabawie lub grze.
    ognisko - impreza
    - organizowane jest z udziałem gości widzów, ze specjalnie przygotowany, programem.
    Ma charakter swego rodzaju widowiska plenerowego. Program trzeba przygotować starannie, przewidując
    w nim elementy aktywujące widzów np.: piosenki, zabawy.
    AUDYCJA
    audycja słowna
    - podstawowym jej instrumentem jest słowo.
    audycja muzyczna
    audycja słowno-muzyczna
    Podstawowe formy stosowane w audycjach to:
    - informacja, czyli krótkie wiadomości o wydarzeniach.
    - reportaż, bezpośrednio zarejestrowany (np. na taśmie magnetofono - wej) przebieg wydarzenia, imprezy,
    zbiórki.
    - dyskusja, organizowana w celu omówienia waznej sprawy
    - wywiad
    - pogadanka, wypowiedź jednej osoby w interesującej dziedzinie.
    - audycja poetycka, prezentująca utwory poetyckie
    - konkurs
    - porady praktyczne
    BIEG
    - służy rozwijaniu określonych umiejętności i zaradności harcerzy w warunkach terenowych
    Bieg sumujący zdobycie stopnia
    - organizuje się go dla harcerzy, którzy wcześniej spełnili odpowiednie
    dla danego stopnia wymagania.
    Bieg terenoznawczy
    - w celu praktycznego nauczenia orientowania się w terenie, sporządzanie szkiców w
    marszu, robienie jodełki itp.
    Bieg przyrodniczy
    - służy sprawdzeniu i wzbogaceniu wiedzy przyrodniczej.
    Bieg sprawdzający postawy
    - wzdłuż trasy pozoruje się konkretne, nie związane z tematem trasy sytuacje.
    Zajęcia zostały zrealizowane w ramach
    warsztatów metodycznych dla członków Kręgów Akademickich
    (I stopnia) oraz
    warsztatów metodycznych dla komendantów i komend Kręgów Akademickich
    (II stopnia), które odbyły się
    pomiędzy 13-15.03.2009 roku w Lublinie.
    Prowadzący na II stopniu:
    phm. Adam Zawadzki
    , Rzecznik prasowy ZHP
    Prowadzący na I stopniu: pwd. Andrzej Saski,
    Wodno-Górski Krąg Akademicki „Carpe Noctum“
    MONTAŻ SŁOWNO-MUZYCZNY
    - jedna z form pracy scenicznej, polega na wykorzystaniu fragmentów wierszy, prozy przy jednoczesnym
    korzystaniu z utworów muzycznych. Należy:
    - zsynchronizować tematykę montażu z wiodącym tematem imprezy.
    - starannie dobrać cytaty.
    - opracować dane teksty
    - dostosować utwory muzyczne
    - przygotować scenografię
    - wyselekcjonować harcerzy mających zdolności interpretacyjne.
    - przeprowadzić próby mające na celu zgranie elementów montażu.
    - wyreżyserować cały montaż.
    FOTOGRAFIA
    - fotografia dokumentacyjna ma za zadanie zachowanie obrazów przemijających wydarzeń historycznych
    (np. z życia obozu, imprezy harcerskie)
    Rodzaje fotografii:
    - reportaż
    - fotomontaż, czyli fotograficzny obraz otrzymany przez zmontowanie w jedną całość temtyczną
    wycinków z kilku fotografii.
    - zdjęcia pamiątkowe
    - dokumentacyjne (np. pionierka obozowa)
    Można również fotografie wykorzystywać przy różnych okazjach: kroniki, wystawy, wieczory wspomnień,
    gazetki.
    CAPSTRZYK
    - jest formą uczestniczenia w obchodach uroczystości, rocznic i świąt. Jest sposobem wyrażania
    emocjonalnego stosunku harcerzy do tych wydarzeń.
    Słowo capstrzyk oznacza sygnał wykonywany najczęściej na trąbce, oznajmiający koniec zajęć dziennych.
    DYSKUSJA
    dyskusja tradycyjna
    - biorą w niej udział wszyscy uczestnicy spotkania w takiej kolejności w jakiej się
    zgłaszają, albo w ustalonej przez prowadzącego dyskusję.
    dyskusja panelowa
    - dyskutuje ze sobą tylko kilka osób, pozostali uczestnicy przysłuchują się.
    dyskusja 66
    - organizujemy ja gdy chcemy uzyskać opinię wszystkich w jednej kwestii. Uczestników
    dzielimy na 6 osobowe zespoły, które dyskutują w ograniczonym czasie np. po 6 minut. Potem następuje
    dyskusja plenarna, podczas której przedstawiają wyniki swojej pracy.
    ZLOT
    - zgromadzenie osób przybyłych z różnych stron w celu odbycia obrad lub wzięcia udziału we wspólnej
    imprezie kulturalnej, turystycznej itp. Dobrze zorganizowany i przeprowadzony zlot pozostaje ważnym
    elementem wychowawczym, a harcerz odczuwa wewnętrzną łączność z innymi harcerzami. Zloty można
    podzielić na dwie grupy:
    1. rocznica wydarzenia
    2. poświęcony jakiejś postaci
    3. jubileusz działalności
    1. zloty drużyn
    2. Zloty ogólnopolskie
    3. Zloty chorągwiane
    Zajęcia zostały zrealizowane w ramach
    warsztatów metodycznych dla członków Kręgów Akademickich
    (I stopnia) oraz
    warsztatów metodycznych dla komendantów i komend Kręgów Akademickich
    (II stopnia), które odbyły się
    pomiędzy 13-15.03.2009 roku w Lublinie.
    Prowadzący na II stopniu:
    phm. Adam Zawadzki
    , Rzecznik prasowy ZHP
    Prowadzący na I stopniu: pwd. Andrzej Saski,
    Wodno-Górski Krąg Akademicki „Carpe Noctum“
    FILM
    - wykorzystuje się go do utrwalenia faktów z życia drużyny, szczepu, itd
    GAWĘDA
    - opowiadanie, opowieść, pogadanka. Jest to rodzaj krótkiego, barwnego opowiadania opartego o prostą
    fabułę, odnoszącego się do przykładu zachowań ludzkich, opisów i faktów z życia. Celem tego
    opowiadania jest wywołanie emocjonalnego stosunku do określonych sprawm wydarzen itp.
    gawęda okolicznościowa
    - zawiązana z ważnymi wydarzeniami, rocznicami, świętami. Oddziałująca na
    uczucia wychowanków powoduje ich emocjonalne wiązanie z określonymi treściami.
    gawęda sytuacyjna
    - związana z różnymi sytuacjami wychowawczymi zaistniałymi np. w drużynie.
    Gawęda może odnosić się do danej sytuacji bezpośrednio lub pośrednio - przez opowiadanie o podobnym
    zdarzeniu. Może być wygłoszona "na gorąco" zaraz po wymagającym interwencji zdarzeniu.
    gawęda obrzędowa
    - związana z różnymi obrzędowymi okolicznościami w drużynie np.: składanie
    przyrzeczenia.
    gawęda - scenariusz
    , drużynowy w jej trakcie przygotowuje sytuacje, którą za chwilę harcerze sami
    powtórzą. Na jej podstawie przygotowuje się konkretne zajęcia.
    gawęda "klasyczna"
    - wygłoszona przez drużynowego, opowiada o pozytywnym charakterze, który po
    wielu trudnościach odnosi zwycięstwo.
    gawęda - rozmowa
    , zawiera ona element rozmowy i dyskusji. Efekt zamierzony osiągamy stawiając
    pytania i opisując kontrowersyjne sytuacje.
    gawęda - wspólne opowiadanie
    - drużynowy rozpoczyna opowiadanie, a harcerze je kontynuują
    MANEWRY
    - powinny przypominać grę wojenną, w której różne zaskakujące nie przewidywane przez uczestników
    sytuacje wymagają natychmiastowej gotowości, wykazania się różnymi umiejętnościami. Manewry
    powinny być sprawdzeniem odwagi, dyscypliny, umiejętności współdziałania z kolegami.
    DEFILADA
    - forma o charakterze dyscyplinującym, porządkującym. Dobrze służy zgraniu zastępu lub drużyny. Jest
    formą zaprezentowania się drużyny wobec innych zespołów harcerskich oraz widzów.
    GRY SPORTOWE
    - zaspokajają potrzebę ruchu, umożliwiają organizowanie nieskomplikowanej rywalizacji między
    jednostkami i zespołami, rozwijają sprawność fizyczną.
    gry sportowe zespołowe
    - oparte na rywalizacji sportowej dwóch lub więcej zespołów. Mają jednolite i
    stałe przepisy.
    gry sportowe indywidualne
    - występuje w nich element rywalizacji i walki sportowej między dwoma
    zawodnikami.
    GRY ŚWIETLICOWE
    - za ich pomocą można rozwijać wiele pożytecznych cech np.: logiczne myślenie, spostrzegawczość,
    pamięć wzrokową, wyobraźnię, pamięć itp.
    gry planszowe.
    gry losowe
    - o wygranej decyduje los i szczęście
    gry losowo-strategiczne
    - o przebiegu decyduje los, ale grający ma szansę stosowania w ramach
    obowiązujących przepisów pewnej własnej taktyki, dokonuje wyboru różnych wariantów gry.
    gry strategiczne
    - o wygranej decydują umiejętności grającego.
    gry sprawdziany
    - celem jest sprawdzenie wiadomości z wybranej dziedziny. Uczestnik gry wykorzystując
    wiedzę musi rozwiązać konkretne zadania.
    gry i zabawy towarzyskie
    - są swobodne i spontaniczne.
    Zajęcia zostały zrealizowane w ramach
    warsztatów metodycznych dla członków Kręgów Akademickich
    (I stopnia) oraz
    warsztatów metodycznych dla komendantów i komend Kręgów Akademickich
    (II stopnia), które odbyły się
    pomiędzy 13-15.03.2009 roku w Lublinie.
    Prowadzący na II stopniu:
    phm. Adam Zawadzki
    , Rzecznik prasowy ZHP
    Prowadzący na I stopniu: pwd. Andrzej Saski,
    Wodno-Górski Krąg Akademicki „Carpe Noctum“
    GRY TERENOWE
    - z reguły odbywają się w lesie. Podczas nich harcerze zdobywają lub sprawdzają różne swoje
    umiejętności, poznają okolice, ćwiczą sprawność ruchową, zmysł obserwacji.
    gra terenowa prosta
    - wykorzystujemy tylko elementy terenoznawstwa.
    gra terenowa rozbudowana
    - ma jakąś fabułę, rozgrywa się między różnymi zespołami, w trudnych
    warunkach.
    gra terenowa nocna
    - zazwyczaj prosta gra terenowa odbywająca się w nocy.
    KOMINEK
    - odbywa się w pomieszczeniu zamkniętym, ma podobne walory co ognisko. Jest zebraniem o charakterze
    kameralnym. Mogą być kominki reżyserowane z wcześniej przygotowanym programem, bądź też
    spontaniczne z przygotowanymi piosenkami i gawędą na wiodący temat.
    HARCE
    - są to przede wszystkim gry i ćwiczenia terenowe. "Na biwaku, czy wycieczce zawsze znajdziesz te dwie,
    trzy godziny, aby przeprowadzić grę terenową z podchodzeniem, czy obroną terenu".
    SPOTKANIE Z CIEKAWYM CZŁOWIEKIEM
    - z człowiekiem, który może coś przekazać naszym harcerzom.
    spotkanie związane z realizacja zadania
    -
    pozwala głębiej poznać problem, którym harcerze sie aktualnie zajmują.
    spotkanie okolicznościowe
    - jako sposób uczczenia rocznicy lub święta.
    INSCENIZACJA (TEATR)
    - krótkie formy artystyczne, mogą być np.: elementami kominka, ogniska. Polegają na zaprezentowaniu
    przy udziale harcerzy sytuacji, zdarzenia. Tematyka przedstawienia jest dowolna i zależy od jego motywu
    oraz celu.
    teatr samorodny
    - od momentu ustalenia tematu, harcerze pracują samodzielnie: dzielą role, układają
    kolejność wydarzeń (piszą scenariusz). Nie ma potrzeby uczenia się ról ani przeprowadzania prób.
    Wszystko jest umowne (nie ma rekwizytów i dekoracji) i oparte na wyobraźni harcerzy. Temat podsuwa
    drużynowy, potem wszystko zależy od harcerzy.
    inscenizacja okolicznościowa
    - drużyna przygotowuje ją z okazji jakiegoś wydarzenia, rocznicy, święta.
    Wykorzystuje się gotowy scenariusz. Odbywają się próby, przygotowuje się rekwizyty i dekoracje.
    teatrzyk Kukiełkowy
    teatr faktu
    - oparty na informacjach zaczerpniętych z historii, pamiętników, literatury. Ilustruje na
    podstawie faktów, wypowiedzi, określone problemy polityczne, społeczne. Inscenizacja angażuje
    emocjonalnie zarówno wykonawców jak i widzów.
    KOMIKS
    - historyjka obrazkowa opatrzona krótkim tekstem, zwykle o charakterze sensacyjnym lub
    humorystycznym. Można wykonać dla naszych celów, na potrzeby drużyny komiks przedstawiający
    historie z obozowego życia, rajdu, biegu na stopień itp. Taką rzecz łatwo jest zmieścić w kronice, w
    gazetce, na tablicy ogłoszeń. Robienie komiksu rozwija między innymi wyobraźnię, estetykę, poprawny
    język.
    KONKURS
    - przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i
    dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców. Formuła konkursu musi być
    atrakcyjna i stanowić bodziec do poszerzenia i zgłębienia wiedzy.
    quiz
    - polega na odpowiedzi na pytania, mogą brać w nim udział indywidualni uczestnicy, a także
    Zajęcia zostały zrealizowane w ramach
    warsztatów metodycznych dla członków Kręgów Akademickich
    (I stopnia) oraz
    warsztatów metodycznych dla komendantów i komend Kręgów Akademickich
    (II stopnia), które odbyły się
    pomiędzy 13-15.03.2009 roku w Lublinie.
    Prowadzący na II stopniu:
    phm. Adam Zawadzki
    , Rzecznik prasowy ZHP
    Prowadzący na I stopniu: pwd. Andrzej Saski,
    Wodno-Górski Krąg Akademicki „Carpe Noctum“
    kilkuosobowe zespoły. Ma na celu sprawdzenie wiedzy.
    konkurs umiejętności
    - np. praktycznych, sprawnościowych, manualnych, kulinarnych itd.
    konkurs twórczości
    - np. rysunkowy, poetycki, muzyczny, wynalazczy, jego celem jest wywołanie
    zainteresowania określoną dziedziną twórczości lub tematyką.
    konkurs kombinowany
    - może obejmować wiedzę, umiejętności jak i twórczość. Uczestnicy nie tylko
    odpowiadają na pytania, ale wykonują różne praktyczne zadania, wykazują się możliwościami twórczymi.
    MAKIETA
    - model jakiejkolwiek kompozycji przestrzennej, pomnika itd. Materiał, z którego wykonuje się modele,
    jest zróżnicowany np. karton, plastelina, blaszki, drewno itd. Mogę zawierać elementy ruchome, służące do
    objaśnienia poszczególnych ruchów np. urządzeń, ludzi itd. Makietując różne rzeczy należy uwzględnić
    celowość tego rodzaju działania -> Co chcemy osiągnąć makietując zdarzenie?
    WYWIAD
    - rozmowa mając na celu zebranie pewnych wiadomości. Wywiad jest bezpośrednim kontaktem harcerzy z
    ludźmi uczestniczącymi w ważnych wydarzeniach, robiących ciekawe rzeczy itd. Tematyka wywiadu jest
    dowolna i uzależnia się ją od potrzeby oraz od możliwości jej przeprowadzenia przez harcerzy.
    MISTERIUM
    to w starożytności forma kultu dostępna tylko dla wtajemniczonych; uroczystość, której głównym
    elementem było widowisko dotyczące epizodu z życia jakiegoś bóstwa, połączone z procesjami, tańcami,
    śpiewami itp. Obecnie misterium to w przenośni niezrozumiałe, tajemnicze zjawiska i procesy, np.
    misterium życia, śmierci, odradzania się przyrody itp.
    Słownik języka polskiego PWN 1979
    Uzupełniając powyższe można dodać, że misterium w harcerstwie jest wykorzystywane do zaznaczenia
    jakichś wartości, symboliki znaczeń itd. Zazwyczaj atmosfera jest bardzo ważna przy misteriach. Łączy w
    sobie tajemnicę, zainteresowanie, zachwyt, może strach itp.
    VIDEO
    - można puścić film na zbiórce, zimowisku, szkoleniu instruktorskim. Można samemu nagrać film. Filmy
    historyczne jeż nakręcone mogą być wykorzystywane na szkoleniach instruktorskich, rajdach. Ważne są
    fimy-reportaże kręcone podczas zlotów, obozów, rajdów itd.
    SĄD
    - inscenizacja rozprawy sądowej z udziałem harcerzy instruktorów.
    "sąd nad poglądem"
    - popularnie stosowany z okazji wszechnic, historycznych szkoleń i kursów. Stosując
    te formę, trzeba rzetelnie przygotować jej stronę merytoryczną np. poprzez odpowiednie przygotowanie
    uczestników sądu. Wskazany jest kilkudniowy okres przygotowawczy. Nie może to być improwizacja. W
    przygotowaniu "sądu nad poglądem" pomoże ci:
    - wybranie tematu sądu
    - zebranie materiałów pomocniczych
    - zapoznanie się obrony i oskarżenia z materiałem
    - rozpracowanie strategii obrony, poskarżenia
    - gruntowne przygotowanie się sędziego do prowadzenia rozprawy
    - przygotowanie "sali rozpraw" np. strojów, dowodów rzeczowych.
    TURNIEJ
    - to forma współzawodnictwa indywidualnego lub zespołowego w zakresie wiedzy lub umiejętności,
    charakteryzująca się wieloetapowością. W przypadku turniejów zespołowych można spodziewać się, że
    [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • rafalstec.xlx.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl.