![]() |
|||||
![]() |
|||||
![]() |
|||||
Strona startowa Filizanka Smakow nr 5 9 2009, ZDROWIE i odżywianie, Filiżanka smaków Filizanka Smakow nr 4 8 2009, ZDROWIE i odżywianie, Filiżanka smaków Filizanka Smakow nr 8 12 2009, ZDROWIE i odżywianie, Filiżanka smaków Filizanka Smakow nr 6 10 2009, ZDROWIE i odżywianie, Filiżanka smaków Filizanka Smakow nr 7 11 2009, ZDROWIE i odżywianie, Filiżanka smaków Full Metal Panic Fumoffu 06.DVD(H264.AAC)[KAA][AB7572BB], Anime, Full Metal Panic!, Full Metal Panic! Fumoffu, Napisy PL Full Metal Panic TSR 06.DVD(H264.AC3 5.1)[KAA][53B28A06], full metal panic, Full Metal Panic! The Second Raid Fullmetal Alchemist 2 Brotherhood - 06, FullMetal Alchemist 2 Full Metal Alchemist - 06, anime, Odcinkowe, Full Metal Alchemist, napisy Farmhouse 2009 DVDRip XviD NAPiSY PL, NAPISY DO FILMÓW |
Farmacja i ja 2009.06, Farmacja i ja[ Pobierz całość w formacie PDF ]Jesteśmy w internecie – zajrzyj na www.farmacjaija.pl MIESIĘCZNIK DLA FARMACEUTÓW CZERWIEC 2009 Stres? Nie daj się Rady dla bardzo zmęczonych Sposoby na odzyskanie równowagi MENEDŻER Dieta kobiety pracującej apteki Dorota Samochód z kratką – czy to się opłaca? WELLMAN Ja tam żadnego stresu nie czuję pokonać! FARMACJA I JA MIESIĘCZNIK DLA FARMACEUTÓW NR 6 (CZERWIEC) 2009 R. Spis treści FAKTY 31 Suplementacja diety Niezastąpiony magnez 32 Znane rośliny, nieznane możliwości Wzmacniające pnącze 34 Profilaktyka Zmęczone Polki potrzebują urlopu Drodzy 4 Przegląd prasy 4 Pięć spraw, o których warto pamiętać w czerwcu 5 Nowy spot reklamowy XENEA-Błonnik 5 VIGOR dla szczególnie aktywnych 6 Odpowiedzialne i bezpieczne samoleczenie pod patronatem USP 8 „Kobiety dla kobiet” – konkurs rozstrzygnięty! 8 „Farmacja i ja” w internecie Czytelnicy! LIFESTYLE 38 Rozmowa z Dorotą Wellman Kobieta pracująca Żyjemy w nerwowych czasach. Kryzys, rzeczywisty bądź ten, o którym tylko słyszymy i czytamy, nie pozwala o sobie zapomnieć i nie pozostaje bez wpywu na naszą psychikę. Nawet jeśli nie odczuwamy jego bezpośrednich skutków – mamy pracę, nasza apteka jest rentowna, plany rozwoju kreślone są z optymizmem – to już sama wizja możliwego załamania gospodarczego, utraty pracy bądź pogorszenia jej warunków wywołuje w nas niepokój i lęk. Zresztą nie trzeba kryzysu, żeby odczuwać stres w pracy. Wiadomo: zadań do wykonania zawsze jest dużo, terminy zawsze są krótkie, zawodowe poprzeczki postawione wysoko, szefowie wymagający etc. Ze stresem nierozerwalnie połączone jest więc zmęczenie. Tworzą parę, trochę tak jak szczotka i pasta do zębów, strzykawka i igła. Gdy pojawia się jedno, zaraz spotykamy i drugie. Stres obniża nam nastrój, a jeśli trwa długo, wywołuje zmęczenie, które z kolei sprowadza konkretne dolegliwości fizyczne – bóle głowy, trudności z koncentracją, problemy żołądkowe, kłopoty ze skórą. Wzmacniając się nawzajem, są jak tocząca się śniegowa kula. Z każdym tygodniem ich niszczący efekt jest coraz dotkliwszy, a nam trudno utrzymać nad nimi kontrolę.W zgiełku głosów wielu specjalistów – lekarzy, psychologów, psychoterapeutów – doradzających nam, jak poradzić sobie ze stresem, postarajmy się usłyszeć własny. A ten mówi rzecz najprostszą – zwolnij! MENEDŻER APTEKI 9 Prawo i farmacja Odmowa refundacji 10 Marketing Idealne stanowisko 12 Akademia Farmaceuty Ośmieszyć lęk 14 Zarządzanie zasobami ludzkimi Dowartościować pracownika 16 Finanse w praktyce Powrót kratki 18 Kariera Magister Kowalska jedzie za granicę 20 Apteki świata: Holandia Apteka pod tulipanem 40 Psychologia Jak radzimy sobie ze stresem 42 Psychologia Kiedy praca męczy 44 Fitness Ćwiczenia na zmęczone nogi 46 Dieta Dieta na etacie 48 Uroda Cera a stres MEDYCYNA PO GODZINACH 24 Odkrycia Diagnostyka prenatalna 26 Walka z silnym bólem Skuteczne leczenie bólu 28 Alergologia Krzyżowe reakcje alergiczne 30 Obserwatorium gastrologiczne Biegunka podróżnych 52 Od alchemii do farmacji Samuraje są zmęczeni 54 Powieść Apteka z ogrodem 56 Szkoła języka English in a pill 57 Krzyżówka 58 Humor Projekt okładki: Mariusz Sibilski, zdjęcie: Rafał Maciąga / FORUM Czerwiec 2009 Farmacja i ja 3 FAKTY PRASY 5 SPRAW, O KTÓRYCH WARTO PAMIĘTAĆ w czerwcu Utrata pracy wpędza w choroby „Demography”: Stres związany z utratą pracy może być przyczyną problemów ze zdrowiem. Z badań przeprowadzonych w Harvard University of Public Health wynika, że u zdrowych osób, których eta- ty zostały zredukowane, ryzyko wystąpie- nia nadciśnienia, chorób serca, udaru i cukrzycy zwiększyło się aż o 83%, nie- zależnie od tego, czy była to praca fizycz- na, czy umysłowa. Ryzyko to nie zmniej- szyło się nawet wtedy, gdy badani znaleźli zatrudnienie. „Musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, by zminima- lizować negatywny wpływ utraty pracy na nasze zdrowie” – powiedziała prowadzą- ca badania dr Kate Strully. CZERWIEC REKLAMY W TELEWIZJI W związku z emisją reklam w telewizji warto przygotować się na zwiększone zainteresowanie tymi produktami: • APAP • APAP Noc • Stoperan • Verdin • XENEA-Błonnik • Xenna Extra • Ibuprom Max. 4 19-20 CZERWCA OPIEKA FARMACEUTYCZNA Wykłady i ćwiczenia dotyczące „Reali- zacji opieki farmaceutycznej u pacjen- tów chorych na cukrzycę” organizuje Katedra i Zakład Farmacji Stosowanej Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego w ramach kształcenia ciągłego dla far- maceutów. Celem spotkania jest zapo- znanie się z zasadami prowadzenia dokumentacji opieki farmaceutycznej u pacjentów diabetologicznych, przy- pomnienie i uaktualnienie wiadomości o farmakoterapii cukrzycy, a także pre- paratach insuliny i jej analogów. Więcej: www.goia.org.pl. Męska antykoncepcja w zastrzyku „Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism”: Zastrzyk z testosteronu może być męską formą antykoncepcji równie skuteczną, jak pigułki hormonalne dla kobiet lub prezerwatywy – uważają naukowcy z Narodowego Instytutu Badaw- czego ds. Planowania Rodziny w Pekinie. Doszli oni do takich wniosków po ponad dwóch latach badań prowadzonych wśród 1045 mężczyzn, którym raz w miesiącu wstrzykiwano męski hormon płciowy – te- stosteron. Powoduje on okresowe zablo- kowanie produkcji plemników. Pół roku po przerwaniu iniekcji liczebność plem- ników mężczyzn wracała do normy. 5 CZERWCA DLA DOBRA PACJENTA Gdańska Okręgowa Izba Aptekarska zaprasza do Gdyni na spotkanie nauko- wo-szkoleniowe podejmujące tematy: „Zastosowanie leków złożonych w no- woczesnej terapii nadciśnienia tętnicze- go”, „Modyfikowane uwalnianie sub- stancji leczniczych z tabletek i kapsułek – dla dobra pacjenta” oraz „Przewlekłe choroby żylne kończyn dolnych – pa- tofizjologia i leczenie”. Więcej: www.goia.org.pl. 25-26 CZERWCA DNI FARMAKOTERAPII KARDIOLOGICZNEJ Palenie groźniejsze dla kobiet PAP: Choć kobiety palą znacznie mniej niż mężczyźni, są bardziej narażone na nowotwory będące rezultatem tego nałogu. To wyniki badań zaprezentowa- ne podczas konferencji European Mul- tidisciplinary Conference in Thoracic Oncology, która odbyła się w Szwajca- rii. Obecnie w USA rak płuc jest najczę- ściej zabijającym kobiety nowotworem. Pocieszające wydają się przedstawione na tej samej konferencji badania irlandz- kich naukowców, którzy twierdzą, że przeżywalność kobiet po usunięciu no- wotworu płuc jest większa w przypadku mężczyzn. 5-6 CZERWCA TARGI STOMATOLOGICZNE VIII Bałtycka Wystawa Materiałów i Sprzętu Stomatologicznego „Baltden- tica” odbędzie się w ramach Gdańskie- go Forum Stomatologicznego. Zapre- zentowane zostaną nowe strategie w stomatologii przyszłości, postępowa- nie diagnostyczno-lecznicze w chorobach dziąseł i przyzębia oraz zagadnienia z dziedziny protetyki. Więcej: www.baltdentica.pl. I Katedra i Klinika Kardiologii Warszaw- skiego Uniwersytetu Medycznego orga- nizuje spotkanie edukacyjne w ramach XI Warszawskich Dni Farmakoterapii Kardiologicznej. Szkolenie poświęcone będzie problemom praktycznym, z jaki- mi lekarze spotykają się na co dzień podczas leczenia pacjentów ze schorze- niami sercowo-naczyniowymi. Więcej: www.ekonferencje.pl. 1 2 5 3 FAKTY Nowy spot reklamowy XENEA-Błonnik Do tej pory, z powodu braku nowoczesnych środków, Polki stosowały uciążliwe domowe sposoby wspomagające regularność wypróżnień. Z myślą o nich producent suplementu diety XENEA-Błonnik przygotował edukacyjny spot reklamowy. S frustracji i przygnębienia, które odczuwają kobiety walczące z nieregularnymi wypróż- nieniami przy wykorzystaniu domowych sposobów. Kiedy pojawia się rozwiązanie w postaci XENEA-Błonnik, świat nabiera barw i płynności, a pyszny jabłkowy smak preparatu sprawia, że jego spożywanie może stać się prawdziwą codzienną przyjemnością. Można go stosować zgodnie z własnymi preferencjami: dodając do soku, jogurtu lub jedząc prosto z łyżeczki i popijając. JAK POWSTAŁ SPOT? Reklama oparta jest na zderzeniu dwóch światów: czarno-białego, w którym kobieta jest zmęczona stosowaniem uciążliwych domowych sposobów na „leniwe jelita”, oraz nowego kolorowego świata, w którym bohaterką jest smaczna XENEA-Błonnik. DZIAŁANIE XENEA-BŁONNIK Aby zobrazować działanie XENEA-Błon- nik, wykorzystano motyw „miotełki”, która oczyszcza jelita z zalegających resztek pokar- mowych, co służy naturalnemu oczyszczaniu organizmu i regulowaniu rytmu wypróż- nień. Wszystkie te zabiegi i odpowiednio skomponowana muzyka przekonują, że wraz z wprowadzeniem na rynek XENEA-Błonnik, dla Polek rozpoczyna się nowa era – regu- larna praca jelit jest teraz możliwa dzięki preparatowi, który jest przyjemny w smaku i wygodny w stosowaniu. Największych umiejętności od aktorki wymagała scena otwierająca spot, w któ- rej wykonano poklatkowe ujęcia – kobieta siedzi za stołem, po stole przesuwają się warzywa i owoce, widać, że bohaterka jest zniechęcona dotychczas stosowanymi meto- dami. Wszystko po to, aby podkreślić efekt VIGOR dla szczególnie aktywnych Od stycznia dostępne są dwa warianty witamin i minerałów VIGOR, stworzonych z myślą o zróżnicowanych potrzebach osób po 50. r.ż. IGOR Gold , dawniej zwany VIGOR Senior , to zestaw witamin i minerałów skomponowany z myślą o energicznych osobach po 50. r.ż. Preparat pomaga uzu- pełnić dietę w niezbędne witaminy i skład- niki mineralne, utrzymać sprawność fizycz- ną i umysłową, dobrą kondycję organizmu oraz jego naturalną odporność. VIGOR Gold plus to drugi unikatowy zestaw witamin i minerałów w li- nii VIGOR dla osób po 50. r.ż., dodatkowo wzbogacony o luteinę i żeń-szeń . Luteina pomaga chronić soczewkę i siatkówkę oka oraz stanowi naturalny filtr ochronny przed promieniowaniem UV. Żeń-szeń wpływa na zachowanie optymalnej witalności, utrzy- manie naturalnej odporności organizmu oraz sprawności fizycznej i umysłowej. VIGOR Gold plus przeznaczony jest dla szczególnie aktywnych osób po 50. r.ż. Oba produkty dostępne są w dwóch opa- kowaniach: VIGOR Gold 30 tabl. i 100 tabl. oraz VIGOR Gold plus 30 tabl. i 60 tabl. Warto mieć oba warianty w aptece, aby móc zarekomendować klientom produkt dokład- nie odpowiadający ich potrzebom. Czerwiec 2009 Farmacja i ja 5 cenariusz reklamy został zainspiro- wany codziennymi rytuałami kobiet, które na „leniwe jelita” stosują uciąż- liwe i czasochłonne sposoby naszych babć, takie jak picie łyżki oleju na czczo, jedzenie suszonych śliwek lub papki z siemienia lnianego. Na szczęście na rynku dostępna jest już XENEA-Błonnik, która rozpoczyna edukacyjną kampanię reklamową. V [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
||||
![]() |
|||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Jedyną nadzieją jest... nadzieja. Design by SZABLONY.maniak.pl. |
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |